ظرفیت تولید نفت و گاز افزایش می‌یابد

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت از ظرفیت سازی برای افزایش تولید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: این ظرفیت سازی باید پنج تا 10 درصد بیشتر از میزان تولید باشد.
کد خبر: ۴۵۲۳۸۵

  به گزارش شانا، "محسن خجسته مهر" ایجاد ظرفیت سازی برای تولید پیوسته و مطمئن و حفظ سهم ایران در اوپک را ضروری دانست و گفت: رویکرد وزارت نفت در برنامه پنجم، افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز در مقایسه با تولید است.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت ، با بیان این که برخی میدان های نفتی ظرفیت افزایش تولید دارند، ایجاد ظرفیت های مورد نیاز برای تحقق این مهم را ضروری خواند و گفت: با حضور شرکت ملی نفت و شرکت های فرعی، همه میدان ها برای ایجاد ظرفیت های لازم با هدف افزایش تولید بررسی شده است .

وی تصریح کرد: افزایش ظرفیت ناوگان حفاری، افزایش ظرفیت خطوط لوله و تکمیل ظرفیت واحدهای نمک زدایی، از جمله مواردی است که باید درایجاد ظرفیت سازی برای افزایش تولید به آنها توجه کرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت با اشاره به افزایش 2.5 برابری تولید گاز تا پایان برنامه پنجم توسعه، بر ضرورت افزایش ظرفیت در پالایشگاه های گازی برای این میزان تولید تاکید کرد.

خجسته مهر افزود: با توجه به افزایش ظرفیت 2.4 میلیون بشکه ای خوراک پالایشگاه های نفت در این برنامه، ایجاد ظرفیت های موردنیاز برای این میزان خوراک نیز، ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها