رسول صدرعاملی گفت: برخی فیلم‌های تلویزیونی قوی تولید می‌شوند که شایستگی اکران سینمایی دارند و شاید بتوان پیش از نمایش تلویزیونی، آنها را اکران کرد.
کد خبر: ۴۵۱۳۰۴

رسول صدرعاملی کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که برنامه‌ریزی برای تولید تله‌فیلم می‌توانست زودتر اتفاق بیفتد در گفت و گو با مهر اظهار کرد: این فیلم‌ها برای قالب سینما ساخته نشده‌اند و بالعکس فیلم‌های سینمایی داریم که شامل شرایط فیلم‌های تلویزیونی هستند. تله‌فیلم در همه زمینه‌ها بویژه تهیه‌کنندگی، کارگردانی، بازیگری و عوامل فنی ظرفیت استعدادیابی دارد.

این کارگردان یادآور شد: در مورد کیفیت تله‌فیلم‌ها من نمی‌توانم قضاوت کنم، چون همه کارها را ندیدم، اما کارهای خیلی خوبی دیدم و معتقدم در طول سال‌هایی که از تولید تله‌فیلم‌ها گذشته، روند رو به رشدی در این آثار مشاهده می‌شود. جشنواره جام‌جم فرصتی بود برای این‌که تله‌فیلم‌ها را به نظاره بنشینیم و تأملی روی آنها کنیم.

صدرعاملی اشاره کرد: در این گفت‌وگو لازم می‌دانم به چند نکته مهم اشاره کنم؛ یکی این‌که برای من مهم بود که چند فیلمساز در این محمل فرصت یافتند فیلمشان را بسازند و چند فیلمنامه‌نویس توانستند اثرشان را به تصویر بکشند.

وی ادامه داد: تله‌فیلم نباید دست‌کم گرفته شود. نباید فکر کنیم ارزش‌ها و تلاشی که برای تولید این آثار می‌شود کمتر از تولید فیلم سینمایی است. هرگز این‌طور نیست. اگر تله‌فیلم جای خود را پیدا کند، به محض این‌که تله‌فیلم خوب و شایسته‌ای پخش شود، مردم بلافاصله به هم اطلاع می‌دهند و برای پخش مجدد آن درخواست می‌کنند.

وی گفت: تله‌فیلم در حال طی روند طبیعی خود است، اما آماری در دست نداریم که چند اثر توانسته گستره مضامین را افزایش دهد یا چقدر توانسته به فرهنگسازی و تجربه کردن نیروهایی که می‌توانستند در این عرصه خوش بدرخشند کمک کند.

این کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که آیا آزمون و خطا کردن در ساخت تله‌فیلم‌ها همراه با خطرپذیری نیست؟ توضیح داد: نه، به همین علت ابتدا تهیه‌کنندگی را نام بردم. ما فیلمسازان خوبی داریم که فرصت نمی‌یافتند برای قالب سینما کار تولید کنند و اگر تهیه‌کنندگان می‌توانستند آنها را شناسایی کنند این فرصت در اختیارشان قرار می‌گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها