رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های آمل و محمودآباد گفت: 8 محیط‌بان، تامین امنیت تنها بازمانده درنای سیبری را در تالاب بین‌المللی فریدونکنار به عهده دارند.
کد خبر: ۴۵۰۴۸۸

به گزارش ایرنا، علی محمد دعاگو افزود: آخرین بازمانده از نسل درنای سیبری آبان ماه امسال برای زمستان گذرانی وارد تالاب بین‌المللی فریدونکنار شد و همچنان در این منطقه حضور دارد.وی دوره زمستان گذرانی این پرنده در حال انقراض را تا اوایل اسفند ماه ذکر کرد و گفت: درنای سیبری به طور معمول در طول مسیر حدود 5 هزار هکتاری از تالاب بین‌المللی فریدونکنار تا «سرخرود» زمستان‌گذرانی می‌کند و این محدوده هم توسط 8 محیط‌بان حفاظت می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل و محمودآباد همچنین از شکارچیان و مردم منطقه خواست برای تنها قطعه بازمانده از نسل درنای سیبری، محیطی امن فراهم کنند.

دعاگو گفت: سال‌های گذشته 4 قطعه درنای سیبری به تالاب بین‌المللی فریدونکنار کوچ می‌کرد، ولی امسال فقط یک قطعه وارد این تالاب شد.

وی همچنین از سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی زمستان گذران در تالاب‌ها و آبگیر‌های آمل و محمودآباد خبر داد و افزود: امسال در مجموع کوچ پرندگان مهاجر به این منطقه خوب بود و روند افزایشی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل و محمودآباد گفت: گونه‌های مرغ سانان، انواع قو، غاز، چنگر، پلیکان و حواصیل امسال برای زمستان گذرانی در تالاب‌های آمل و محمودآباد حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها