رییس پلیس راهور ناجا از کاهش 13 درصدی تلفات تصادفات رانندگی در 8 ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۲۹۷

سردار اسکندر مومنی در مراسم اختتامیه سی‌امین دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان راهور ناجا با بیان اینکه پلیس در اجرای قانون جدید با صداقت، جدیت، دقت و احترام با مردم برخورد می‌کند، گفت: قانون گذشته جریمه محور و راننده محور بوده است اما در قانون جدید که روزآمدتر است مولفه‌های متعددی از جمله ایمنی راه، ایمنی خودرو و ایمنی سیستم امداد و نجات پیش بینی شده است که در هنگام تصادفات نقش هر کدام از این سازمان‌ها تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه پلیس با جدیت با متخلفان برخورد می‌کند، گفت: دقت یکی دیگر از مولفه‌های مورد تاکید پلیس در اجرایی کردن قانون جدید است.

سردار مومنی با بیان اینکه کار پلیس به نوعی قضاوت است، افزود: پلیس باید در نهایت دقت در صدور حکم اقدام کند چرا که با حقوق مردم و شهروندان سر و کار دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه اجرای قانون باید توام با رعایت اخلاق نیکو و احترام به مردم باشد، گفت: اقتدار و اعمال قانون و رعایت ادب و احترام منافاتی با یکدیگر ندارند. چه بسا اگر قانون توام با احترام،‌ کرامت و شخصیت رعایت شود اثر بخش تر و عمیق تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هرگز خاطره برخورد نامناسب یک پلیس از ذهن راننده پاک نمی‌شود، گفت: افسران و ماموران باید با رعایت ادب نسبت به اعمال قانون مبادرت کنند.

سردار مومنی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال برای نخستین بار میزان تلفات 13 درصد کاهش یافته است، گفت: بر اساس آمارهای موجود با کاهش 2 هزار و 250 نفری در تلفات و با کاهش 9 هزار و 500 نفری در میزان مجروحین مواجه هستیم که این افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

 در پایان این مراسم از تمبر یادبود دوره استانداردسازی و تعالی رفتار سازمانی ماموران راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی رونمایی شد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها