عملیات اجرایی بزرگترین و اولین ذخیره گاه محیط زیست کشور روز شنبه با حضور استاندار کرمان و با مشارکت کشور قطر در شهرستان سیرجان آغاز شد.
کد خبر: ۴۴۷۶۵۱

استاندار کرمان در حاشیه آغاز این طرح در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای این طرح پس از آن صورت گرفت که وزیر محیط زیست و هیات قطری به استان کرمان در سال گذشته به شهرستان سیرجان سفر و اطراف این شهرستان را برای ذخیره گاه محیط زیست بویژه پرنده «هوبره» انتخاب کرد.

اسماعیل نجار ادامه داد: این طرح با هزینه 500 میلیون دلار و مشارکت سازمان محیط زیست کشور و وزارت محیط زیست کشور قطر اجرا می‌شود.

وی وسعت اجرای طرح ذخیره گاه محیط زیست کشور را سه هزار هکتار عنوان و بیان کرد: در مرحله نخست، این طرح در 100 هکتار انجام می‌شود.

استاندار کرمان به ایرنا گفت: این ذخیره گاه در شهرستان سیرجان که یک مرکز تحقیقاتی حیوانات به شمار می‌رود، می‌تواند در کنار توسعه منطقه به نجات حیوانات در حال انقراض محیط زیست نیز تبدیل شود.

وی پیش بینی کرد که در آینده بتوان در 10 نقطه استان ایستگاه‌های نظارتی و پژوهش با عنوان «مرکز تحقیقاتی نجات پرندگان و حیوانات محیط زیست» ایجاد کرد و آنها را به این ذخیره گاه برای پرورش و ازدیاد جمعیت پرندگان تحویل داد.

محل بزرگترین ذخیره گاه محیط زیست کشور که در60 کیلومتری محور سیرجان به شیراز انتخاب شده، محیطی مناسب و آرام برای پرورش و نگهداری حیوانات محیط زیست به روش جدید است که یک دهکده بزرگ گردشگری نیز محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها