از مدت‌ها و بلکه سال‌ها پیش، خیلی‌ها با در نظر گرفتن سن فرهاد مجیدی، او را بازیکنی تمام‌شده فرض می‌کردند، ولی از سویی، اصرار شادروان ناصر حجازی به بازگرداندن او به استقلال و از طرف دیگر بی‌چشمداشتی فرهاد به ارقام قراردادهایش، سال‌های طلایی را در کارنامه این بازیکن متعصب رقم زد.
کد خبر: ۴۴۷۰۱۱

مجیدی در حالی از استقلال جدا شده و دوباره به فوتبال امارات باز خواهد گشت که او یکی از بهترین فصول فوتبالش را در استقلال سپری کرد و مثمرثمرترین بازیکن این تیم و شاید کل فوتبال ایران بود. مجیدی در شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فوتبالمان برترین گلزن استقلال بود که میداوودی، برهانی و بویژه جباری کمابیش در آمادگی بسیار خوبی به سر می‌بردند و پیشی گرفتن از این بازیکنان در جدول گلزنان کار دشواری به نظر می‌رسید. کاپیتان 35 ساله استقلال با گل‌های حساسی که برای آبی‌ها زد (از جمله گلی که در شهرآورد بزرگ تهران به ثمر رساند) نقطه اصلی اتکای تیمش بود، طوری که مظلومی حالا شدیدا نگران از دست دادن او و خلایی است که در غیاب این بازیکن کلیدی، بویژه در میدان‌های حساس و سنگین لیگ قهرمانان آسیا به وجود می‌آید.

در هر صورت، مجیدی به دلیل اقامت خانواده و فرزندانش در کشور امارات، ناگزیر به این انتقال شده است؛ ولی مسلما نقشی که او در استقلال بازی کرد و با تمام نیرو، توان، تعصب و تکنیک در خدمت تیمش بود، الگوی فنی بسیار مناسبی برای دیگر بازیکنان به شمار می‌آید. او که از محبوبیتی ویژه بین هواداران برخوردار است به خوبی اثبات کرد با کار و تلاش و جدیت می‌توان بر هر مانعی حتی افت بدنی ناشی از افزایش سن و سال هم بخوبی فائق آمد و در سنی که در آن هر بازیکنی از دوران بازنشستگی هم گذر کرده است، به عنوان لژیونری تازه‌نفس و نماینده‌ای شایسته برای معرفی فوتبال بالقوه و پراستعداد ایران در عرصه‌های برون‌مرزی رفتار کرد. مجیدی با تلاشی دوچندان، ‌نام خود را برای همیشه بین هواداران استقلال به نیکی و با خاطراتی خوش قرین کرد و به نظر می‌رسد آخرین ماه‌های فعالیتش را به عنوان بازیکنی بسیار تاثیرگذار و کلیدی پشت سر می‌گذارد؛ البته اگر هواداران و باشگاه‌های متقاضی این بازیکن تکنیکی و پرتجربه، چنین اجازه‌ای (خداحافظی از فوتبال) را به او بدهند.

مجید عباسقلی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها