مدیر کنترل کیفیت‌ و بهداشت شرکت آب ‌و فاضلاب استان قم گفت: آب قم از نظر کیفیت‌ و بهداشتی بودن مورد تایید استاندارد ملی ایران قرار گرفته است و مردم قم می‌توانند دستگاه‌های آب شیرین‌کن خود را خاموش کرده و از آب شرب شهری استفاده کنند.
کد خبر: ۴۴۶۵۳۵

به گزارش فارس رضا انصاری‌طاری افزود: آب قم از نظر بهداشتی در سطح عالی قرار داشته و مشکلی در زمینه کیفی وجود ندارد.آب قم با بررسی‌های انجام شده دارای مصونیت بهداشتی از نظر میکروبی،‌ فیزیکی و شیمیایی است.

وی با اشاره به نخستین روزهای شیرین شدن آب در نیمه نخست سال‌جاری گفت: مردم در نخستین روزهای سال جاری شاهد افتتاح فاز نخست آب شیرین از سرشاخه‌های دز به قم بودند که به دلیل بالا رفتن سرانه مصرف در فصل گرما و کمبود آب مجبور به استفاده از چاه‌های آب شدیم.

انصاری طاری در مورد کاسته شدن کیفیت آب قم در ماه‌های گذشته افزود: پس از جریان آب شیرین در لوله‌ها، آب قم به دلیل وجود املاح قدیمی و شسته نشدن شبکه بی‌کیفیت شده بود که این مساله نیز پس از گذشت چند ماه حل شده و مردم قم می‌توانند از آب شیرین و با کیفیت بهره ببرند.

وی افزود : در حال حاضر میزان نمک آب قم به یک دهم رسیده که این رقم بسیار ناچیز است و طعم شوری در آب حس نمی‌شود.مدیر کنترل کیفیت‌ و بهداشت شرکت آب ‌و فاضلاب استان قم با اشاره به خانه‌تکانی مردم در روزهای پایانی سال گفت: پیش‌بینی می‌شود در این زمان به دلیل بالا رفتن مصرف آب برای شستشو، آب قم به سمت شوری برود.

وی تصریح کرد: اکنون 90 درصد آب داخل شبکه از سرشاخه‌های دز جاری است و تنها 10 درصد از آب از حلقه چاه‌های آب شیرین علی‌آباد تامین می‌شود، امابه دلیل مصرف بالای آب در روزهای پایانی سال میزان استفاده از آب چاه‌ها افزایش خواهد یافت.وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و پایان بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به قم از سرشاخه‌های دز، پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد بهره‌برداری از آب شیرین به صورت کامل باشیم.طرح عظیم انتقال آب شیرین از سرچشمه های دز اردیبهشت سال جاری به بهره برداری رسید. با بهره برداری از فاز نخست این طرح 13 هزار میلیارد ریالی ، 141 میلیون متر مکعب آب شرب مطلوب و با کیفیت درسال به قم منتقل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها