یاران علی دایی تیم فردوسی‌پور را با نتیجه 4 بر 3 شکست دادند

فوتبالی مهیج به یاد سردار رشید سپاه

در یک بعدازظهر نسبتا سرد پاییزی و در ورزشگاه ناشناخته غدیر تهران، جمعی از مسوولان ورزش کشور، خبرنگاران و دوستداران فوتبال گردهم جمع شدند تا نظاره‌گر دیداری باشند که به‌منظور بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید حسن تهرانی‌‌مقدم و مرحوم اسماعیل زرافشان، عکاس پیشکسوت ورزش کشور برگزار می‌شد؛ دیدار تیم ملی پیشکسوتان ایران و تیم فوتبال رسانه ورزش.
کد خبر: ۴۴۵۶۵۶

این دیدار که اتفاقا پرگل و مهیج بود در حالی با حمایت «روزنامه جام‌جم» برگزار شد که ستاره‌های پیشین فوتبال ایران، استقبال وصف‌ناپذیری از آن داشتند و اکثر آنها آمده بودند تا با حضور در آن، یاد و خاطره شهدای غدیر را گرامی بدارند.

مروری بر اسامی نفرات تیم ملی پیشکسوتان ایران به خوبی گویای این استقبال پرشور است. بهروز سلطانی، نیما نکیسا، علی دایی، کریم باقری، یحیی گل‌محمدی، سیروس دین‌محمدی، حمید درخشان، علیرضا منصوریان، مجید نامجومطلق، حمید استیلی، مرتضی فنونی‌زاده، محمد پنجعلی، محمود حقیقیان، جواد زرینچه، بیژن طاهری، بهنام ابوالقاسم‌پور، نادر محمدخانی و افشین پیروانی نفراتی بودند که زیرنظر همایون بهزادی، فرامرز ظلی و گودرز حبیبی طی 80 دقیقه بازی با تیم رسانه ورزش با پیراهنی که نام «جام‌جم» روی آن حک شده بود به میدان رفتند تا همان‌طور که مرتضی فنونی‌زاده به آن اشاره کرد، شاهد پیوند 5 نسل فوتبال ایران در یک مستطیل سبز باشیم.

این تیم که توسط همایون بهزادی هدایت می‌شد با وجود بازی مقابل تیم جوان و پرانرژی رسانه ورزش که رضا ترابیان، مهاجم اسبق پرسپولیس را به عنوان مربی ـ بازیکن در اختیار داشت و دیگر چهره شناخته‌شده‌اش عادل فردوسی‌پور بود، نمایش خوب و قابل قبولی را ارائه کرد و در پایان با نتیجه 4 بر 3 پیروز از میدان خارج شد.

گل‌های تیم ملی پیشکسوتان ایران را کریم باقری، افشین پیروانی، علی دایی و علیرضا منصوریان به ثمر رساندند، نفراتی که هنوز هم تصاویر گل‌های به‌یادماندنی‌شان در عرصه بازی‌های ملی و باشگاهی، به روشنی در ذهن میلیون‌ها علاقه‌مند به فوتبال نقش بسته است.برای تیم رسانه ورزش هم در این بازی رضا ترابیان و عادل فردوسی‌پور (2 بار) گلزنی کردند.در پایان این بازی همایون بهزادی، سرمربی تیم ملی پیشکسوتان با تشکر از روزنامه جام‌جم که زمینه‌ساز برگزاری چنین دیدار مهم و خاطره‌انگیزی بود، از مردم و مسوولان به جهت استقبال گر‌مشان از ستاره‌های پیشین فوتبال ایران قدردانی کرد.

در حاشیه بازی

* پیش از شروع این بازی بازیکنان هر دو تیم با اهدای شاخه گل به تمثالی که به یاد شهید تهرانی‌مقدم و مرحوم زرافشان در کنار زمین مسابقه قرار داشت، یاد و خاطره این دو را گرامی داشتند. * در بین 2 نیمه این دیدار علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، عزیزالله محمدی رئیس سازمان لیگ، مهدی تاج نایب‌رئیس فدراسیون، مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون و حجت‌الاسلام علیپور در حضور همایون بهزادی سرمربی تیم ملی پیشکسوتان، با اهدای لوح یادبودی به حسین تهرانی‌مقدم فرزند سردار شهید تهرانی‌مقدم، یاد و خاطره سردار رشید سپاه را گرامی داشتند. * امیدوار رضایی، رئیس فراکسیون ورزش مجلس و بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک از مهمانان ویژه این مسابقه بود. * همایون بهزادی که به عنوان سرمربی با جدیت تمام از کنار زمین عملکرد تیم ملی پیشکسوتان را زیرنظر داشت، در یک صحنه که یکی از مهاجمان تیمش گل خالی را به بیرون زد، آنقدر دندانش را به هم کوبید که دندان مصنوعی‌اش شکست. * در تیم ملی پیشکسوتان حضور جواد زرینچه که فقط چند روز از فوت پدر مرحومش می‌گذشت قابل توجه بود، چرا که او فقط به احترام و پاسداشت مقام ارزشمند شهدا در این مسابقه حاضر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها