فراسوی خبرها

گاردین نوشت:‌ ایران در ۲۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است اما خود در دهه ۱۹۸۰ توسط عراق و با حمایت قدرت‌های غربی مورد تهاجم قرار گرفت.
کد خبر: ۴۴۴۸۲۳

روزنامه گاردین چاپ لندن، در شماره روز ۸ دسامبر ۲۰۱۱ خود تاکید کرد که عملیات نظامی غرب علیه ایران شروع شده است هر چند شاید علنا اعلان نشده باشد.

مطالب منتشرشده در این مقاله بیانگر توانایی نظامی فوق العاده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که می تواند پاسخ پشیمان کننده ای به هر متجاوزی بدهد.

شیموس میلن، نویسنده این مقاله با عنوان "جنگ علیه ایران آغاز شده است" می نویسد: "تعداد شواهدی که نشان می‌دهد جنگ مخفی آمریکا و اسرائیل علیه ایران، با حمایت بریتانیا و فرانسه، از هم اکنون آغاز شده، روز به روز افزایش می‌یابد.

" حمایت مخفیانه از گروه‌های مخالف کم کم به تلاش برای کشتن دانشمندان ایرانی، استفاده از جنگ افزار سایبری، حمله به تاسیسات موشکی، و کشتن فرماندهان ایرانی از جمله این شواهد است."

به عقیده نویسنده مقاله، حمله آمریکا و اسرائیل به ایران، مناقشه منطقه‌ای را به یک توفان آتشین جهانی تبدیل خواهد کرد. ایران قطعا در پاسخ، مستقیما و با کمک متحدانش به اسرائیل، آمریکا و کشورهای عربی متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس حمله خواهد کرد، و مانع عبور ۲۰ درصد از نفت صادراتی جهان از طریق تنگه هرمز خواهد شد.

" صرف نظر از کشتار و ویرانی‌های ناشی از این جنگ، تاثیر آن بر اقتصاد جهان غیر قابل تصور خواهد بود.در ادامه مقاله روزنامه گاردین آمده است که عقل و منطق حکم می‌کند که چنین اقدام خصمانه‌ای نباید صورت بگیرد."

میلن می افزاید: شواهد قابل اعتمادی که نشان دهد ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای است، وجود ندارد.

در ادامه این مقاله آمده است : ایران در ۲۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است اما خود در دهه ۱۹۸۰ توسط عراق و با حمایت قدرت‌های غربی مورد تهاجم قرار گرفت.

" این در حالیست که آمریکا و اسراییل در طی ۱۰ سال گذشته به ۱۰ کشور یا اراضی خارج از خاک خود، حمله کرده اند. بریتانیا هم به مدت بیش از یک قرن، خاک ایران را اشغال کرده، دولت‌های آن را برکنار کرده و از این کشور بهره برداری کرده است. پس در اینجا، چه کسی دیگری را مورد تهدید قرار می دهد؟"


آشفتگی ضدانقلاب ازشکست بزرگ آمریکا


غنیمت گرفته شدن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط ایران، ضد انقلاب خارج از کشور را نیز پریشان کرده و به ادعاهای مضحک رو آورده اند.

 علی رضا نوری زاده مواجب بگیر سازمان های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا، در برنامه تلویزیونی خود با اشاره به عملیات مهندسی معکوس ایران بر پهباد آمریکایی با لحنی که عصبانیت و ناراحتی از آن مشهود بود گفت : روسیه برای بدست آوردن فن آوری این هواپیما اعلام آمادگی کرده است.

وی سپس ادعا کرد هواپیما نابود شده و اطلاعات آن به صورت اتوماتیک از بین رفته و مسئولین ایرانی یک دکور ساختگی از آن را به نمایش گذاشته اند!

نوری زاده که از پخش مستند الماس و افشاگری های این مستند شدیدا عصبانی است، در ادامه سخنانش با رد صحبت های اولیه اش، دچار تناقض گویی شد و تاکید کرد: این هواپیما ممکن است اطلاعاتش سالم باشد.

سایت ضد انقلابی پیک نت نیز حتی از رسانه های غربی جلوتر رفت و با مطرح کردن ادعایی مضحک، نوشت: هواپیمای بی سرنشین آمریکائی که سپاه پاسداران مدال آن را به سینه خود نصب کرده، نه در خاک ایران، بلکه در خاک افغانستان سقوط کرده و سپاه لاشه آن را به کمک "گلبُدین حکمتیار" به داخل خاک ایران منتقل کرده است.


دام غرب برای اعراب


روزنامه عربی زبان الحیات چاپ لندن با انتشار مقاله ای با عنوان «آیا ایران دشمن اعراب است؟» به قلم پاتریک سیل، منافع اعراب را در دوستی با جمهوری اسلامی ایران ارزیابی و کشورهای عربی را از افتادن در دام آمریکا و اسراییل برای خصومت با ایران برحذر داشت.

این روزنامه با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا و انگلیس با ملت ایران از جمله دخالت درکودتای 28مرداد سال 1332،حمایت از صدام درجنگ تحمیلی و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی نوشت: اعراب باید به جای پیروی از غرب منافع خود را درنظر گرفته و بدانند برخورد نظامی با ایران در منطقه برای منافع اعراب فاجعه بار خواهد بود.

الحیات با عنوان اینکه ایران هیچگونه پیشینه ای از تجاوز به هیچ کشوری ندارد و سرنخی از نقش ایران در نا آرامیهای بحرین و یمن نیز به دست نیامده است نوشت: آمریکا ، انگلیس و اسراییل می خواهند اعراب را وارد خصومت با ایران کنند ولی آنان به جای اینکه تحت تبلیغات ضدایرانی قرار گیرند به همکاری مشترک با ایران برای تامین امنیت خلیج فارس بیاندیشند.

پیامدهای یک تحریم


روزنامه روسی ایزوستیا با انتشار مقاله ای با عنوان «احتمال بروز بحران نفتی در اروپا در اثر تلاش ایران »به قلم کنستانتین والکوف هرگونه تحریم نفتی ایران را دارای پیامد ناگوار برای اقتصاد بحران زده غرب به ویژه اروپا ارزیابی کرد.

رجب صفراف، رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر، می‌گوید: «این تحریم ها به ایران این امکان را می دهد که به منابع وارداتی وابسته نشوند، پنج سال پیش، 80 درصد درآمد کشور از صادرات مواد هیدروکربنی تامین شد و در حال حاضر، این میزان به 65درصد رسیده است.

در این میان، احتمال دارد که حتی تهران فعالیت خود در عرصه استخراج را متوقف نکند، در این کشور مخازن بزرگی برای ذخیره سازی منابع نفتی احداث شده اند.

رجب صفراف هشدار می دهد که احتمال دارد قطع صادرات مواد خام ایران به بازار جهانی، موجب افزایش نرخ نفت تا 200 دلار در هر بشکه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها