سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، اعلام کرد: روند کاهش بهره وری زمین‌های کشاورزی در دنیا ادامه دارد و براساس آخرین بررسی ها، 25 درصد اراضی قابل کشت تا حد زیادی بهره وری خود را از دست داده است.
کد خبر: ۴۴۲۸۴۷

به گزارش آسوشیتدپرس، فائو در اولین گزارش کامل خود در مورد وضعیت منابع خاکی سیاره زمین، با اشاره به این موضوع، هشدار داد: اگر قرار است به همه جمعیت دنیا که هر روز نیز بر شمارشان افزوده می‌شود، غذا داد، باید روند تخریب زمین‌های کشاورزی متوقف و سپس معکوس شود.

برآوردهای فائو نشان می‌دهد که تا سال 2050، کشاورزان باید 70 درصد بر تولیدات خود بیافزایند تا نیاز غذایی جمعیت 9 میلیاردی آن هنگام زمین برطرف شود، یعنی این‌که به یک میلیارد تن گندم، برنج و غلات بیشتر دیگر و 200 میلیون تن گاو و سایر احشام نیاز است.

این در حالی است که بیشتر زمین‌های کشاورزی موجود پیش از این زیر کشت رفته اند و استفاده بیش از اندازه از بهره وری آن‌ها کاسته و موجب فرسایش خاک و هدر رفتن آب شده است.

از این رو، فائو در گزارش خود توصیه می‌کند که برای پاسخ دادن به نیازهای غذایی دنیا در آینده، باید به شیوه‌ای پایدار بر بهره وری کشاورزی زمین‌های موجود افزود.

گزارش فائو در این باره، روز دوشنبه (7 آذر) همزمان با آغاز کار کنفرانس دوربان در آفریقای جنوبی منتشر شده است که در آن نمایندگان کشورهای مختلف طی دو هفته نشست خود، در مورد تغییرات اقلیمی دنیا و رفع بن بست کنونی مهار گازهای گلخانه‌ای و دیگر آلاینده ها، مذاکره و تلاش خواهند کرد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها