کار نشد ندارد، روزهای شیرین، برگ سبز، به همین نزدیکی، پایان نمایش و نشانه‌ها عناوین تله‌فیلم‌هایی است که این روزها مراحل مختلف تولید را در مراکز سیما می‌گذرانند.
کد خبر: ۴۳۹۴۷۲

رضا بابک، اردلان شجاع‌کاوه، پوراندخت مهیمن، منوچهر آذر و سعیده عرب هنرمندان نام‌آشنایی هستند که در این آثار نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مصائب درس خواندن

تله‌فیلم «کار نشد ندارد» به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه‌کنندگی علی لدنی در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی تهیه شده است. لدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این تله‌فیلم به موضوع مشکلات خانواده‌ها با فرزندانشان در امر قبولی دانشگاه می‌پردازد.

داستان این فیلم درباره حبیب همتی از شکسته‌بندان سنتی مشهد و کارمند بایگانی بیمارستان است که پس از سال‌ها بازنشسته می‌شود. به اصرار خانواده او تصمیم می‌گیرد شغل جدیدی برای خود دست و پا کند تا از بیکاری خلاصی یابد اما به هر جایی مراجعه می‌کند از او مدرک دانشگاهی می‌خواهند. این امر باعث می‌شود حبیب تصمیم بگیرد در آزمون سراسری شرکت کند؛ هر چند این تصمیم باعث بروز یک سری اختلافات در خانواده او می‌شود.در این فیلم بازیگرانی چون رضا بابک، اردلان شجاع‌کاوه، پوراندخت مهیمن، شهناز شهبازی، سیما خضرآبادی، فرج‌الله گل‌سفیدی، محمد افشار و مهدی لباف به ایفای نقش پرداخته‌اند.

روزهای شیرین با پدربزرگ

تله‌فیلم «روزهای شیرین» نیز به کارگردانی علی نیاکان و تهیه‌کنندگی پروین بهامیری در صدا و سیمای مرکز خوزستان تهیه و تولید می‌شود. نیاکان گفت: داستان این تله‌فیلم حکایت زن و شوهر پزشکی است که به دلیل مشغله‌های کاری و مشکلات ریز و درشت زندگی با وجود داشتن فرزندی قصد جدایی دارند، ولی پسر خانواده به نام آرین طی تماسی با پدربزرگ خود در تهران او را در جریان قضایا می‌گذارد، پدربزرگ به اهواز می‌آید و چند روزی که مهمان دختر و داماد خود است، به آنها شیوه درست زندگی کردن را می‌آموزد.منوچهر آذر، رامسین کبریتی، بهار ارجمند، سعیده عرب، سیدرضا نیاکان، مهتاب مستأجران و... در این تله‌فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

برگ سبز در گیلان

فیلم تلویزیونی «برگ سبز» هم به کارگردانی محمدرضا معینی مراحل تصویربرداری را در گیلان می‌گذراند.

محتشم، از کارخانه‌داران معروف چای در تصادفی کشته می‌شود. در مراسم چهلم او یادداشتی به دست پسر بزرگش می‌رسد که در آن نوشته شده پدرش در یک صحنه‌سازی به قتل رسیده است. جستجوهای پسر برای یافتن حقیقت، داستان فیلم را شکل می‌دهد. در تله‌فیلم «برگ سبز» حمید ابراهیم، شراره سلیم‌بیات، رضا فتوت‌خواه، نسیم جمالی، انوش نصر، امیر حامد، جمشید مسعودزادگان و وحید محبوب بشری هنرنمایی می‌کنند.

یک داستان روستایی

تله‌فیلم «به همین نزدیکی» به کارگردانی مجید عکاف‌زاده و سیدحسن حسینی و تهیه‌کنندگی اصغر صادقی به سفارش صداوسیمای مرکز اصفهان ساخته شده است.

عکاف‌زاده درباره قصه این فیلم گفت: در این تله‌فیلم قصه 2 برادر به نام‌های ابراهیم 10 ساله و اسماعیل 8 ساله روایت می‌شود که تصمیم می‌گیرند برای شفای پای اسماعیل که به صورت مادرزادی فلج است به امامزاده‌ای که در فاصله نسبتا دور از آبادی واقع شده، بروند.

در این فیلم بازیگرانی همچون عاطفه نریمانی، محمد نصرالهی، فتانه ابراهیمی، محمد سهرابی، سجاد دادگسترنیا، مهدی حیدری، مصطفی مهدوی و زنده‌یاد غلامرضا صنیعی هنرنمایی کرده‌اند.

پایان‌ نمایش آماده شد

با پایان مراحل فنی تله‌فیلم «پایان نمایش»، تولید مرکز آذربایجان شرقی این فیلم آماده پخش شد.

فرزاد یحیوی تهیه کننده این اثر درباره داستان این فیلم هم گفت: احمد دانشجوی رشته تئاتر است وی با مسائل معنوی دچار تضاد فکری شده است و از طرفی زندگی با برادر جانباز قطع نخاعی مشکلات فکری او را تشدید می‌کند. در این شرایط اتفاقاتی پیش می‌آید که زندگی جوان دانشجو را متحول می‌کند.در این فیلم بازیگرانی چون محمود کیوان‌نژاد، هادی افتخارزاده، وحیدیه صحرانورد و بیتا آزادی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

قاچاق چوب در قاب تصویر

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «نشانه‌ها» هم به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی میترا روحی‌منش در صداوسیمای مرکز مازندران به نیمه رسید.

حداد آیت، جنگلبان منطقه نبافت دودانگه همراه دخترش عشا که دانشجوی رشته جنگلداری است رابطه‌ای عاشقانه با طبیعت دارند اما قاچاق چوب از جنگل موضوعی است که مدت‌ها ذهن آنها را درگیر کرده است.

روحی‌منش گفت: موضوع جنگل دستمایه ساخت فیلم‌های متعددی بوده است، اما در این فیلم سعی شده نگاه متفاوتی به مقوله حفظ، احیا و همزیستی با طبیعت شود.

حسن رستمانی، داریوش شافی، مهدی خلیلی، فاطمه واحدی، صابر حسینی‌لیواند، مهتاب شکریان و کیوان منتظری از جمله بازیگرانی هستند که در این تله‌فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها