جواد زرینچه، کاپیتان اسبق تیم‌های ملی و استقلال و عضو فعلی هیات مدیره باشگاه استقلال، به عنوان یک فوتبالی مسائل و مشکلات تیم و بازیکنان را به خوبی درک کرده و در مقابل انتقاد بازیکنان به اعضای هیات مدیره، منطقی از خود واکنش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۳۵۳۶۰

هرچند که این روزها و به دنبال دیرکرد در پرداخت حق و حقوق بازیکنان و کادر فنی استقلال، صدای اعتراض بازیکنان بلند شده و آنان نوک پیکان نیش و کنایه‌های خود را متوجه اعضای هیات مدیره باشگاه کرده‌اند، اما جواد زرینچه عضو فوتبالی هیات مدیره باشگاه بدون ناراحتی و دلخوری از بعضی حرف‌ها، جانب بازیکنان استقلال را می‌گیرد و تصریح می‌کند که تمام تلاش‌ها در جهت رفع دغدغه‌های مالی مجموعه تیم است، این‌که بازیکنان مصاحبه کنند و از اعضای هیات مدیره دست به انتقاد بزنند، جای ناراحتی و ایرادی نیست و بازیکنان استقلال باید بدانند که ما آنها را دوست داریم و تلاش می‌کنیم مشکلات مالی اعضای تیم را اصولی حل کنیم.

اشاره زرینچه به مصاحبه‌های شماری از بازیکنان استقلال و از جمله فرهاد مجیدی کاپیتان تیم است که ضمن انتقاد از اعضای هیات مدیره باشگاه، به کنایه گفته‌اند که آنان را نمی‌شناسند! اگرچه زرینچه با درک مسائل و مشکلات بازیکنان تیم از این اظهار نظر به سادگی عبور می‌کند تا مشکلی به لحاظ حاشیه‌ای برای آبی‌ها ایجاد نشود، اما قطعا بازیکنان نباید در اموری که به آنان مربوط نمی‌شود وارد شده و بعضا به مسوولان باشگاه بی‌حرمتی کنند. به طور طبیعی باشگاه استقلال به لحاظ مالی در قبال بازیکنان و کادر فنی خود مسوولیت دارد و گرچه همچون گذشته پرداخت‌های مالی بازیکنان در این فصل نیز مشمول دیرکرد شده، اما مطمئنا سوخت نمی‌شود. آن هم با توجه به اختصاص 2میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش به استقلال که این پول امروز و فردا بین بازیکنان و کادر فنی توزیع خواهد شد.

مشکل اینجاست که با توجه به ممنوعیت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی از هزینه‌کرد در ورزش حرفه‌ای، این پول از سوی وزارت ورزش و جوانان به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده است تا از سوی فدراسیون چک به حساب باشگاه استقلال کشیده شود. به طور طبیعی این چرخه چند روزی نقد شدن پول آبی‌ها را مشمول زمان کرده است تا شماری از بازیکنان نیز به جای پیگیری موضوع از کانال قانونی آن، هیات مدیره استقلال را با مصاحبه‌های خود تحت فشار قرار دهند. آنچه در این بین باید گفت این‌که هیات مدیره استقلال و پرسپولیس حکم قلک دو باشگاه را ندارند که هر زمان اراده کنند پول به حساب بازیکنان دو تیم واریز کنند.

آنان نیز گرچه چندین مدیر سیاسی و مملکتی را در ترکیب خود دارند، اما در نهایت اتکایشان به پول‌هایی است که باید از سوی وزارت ورزش و جوانان به حساب سرخابی‌ها واریز شود، آن هم در شرایطی که قانون نیز باید به نوعی دور زده شود تا استقلال و پرسپولیس به پول برسند. به هر صورت باید همان طور که زرینچه به عنوان رئیس کمیته اقتصادی باشگاه استقلال می‌گوید، مسائل و مشکلات مالی سرخابی‌ها را اصولی، نه مقطعی حل کرد؛ موضوعی که البته ریشه‌ای دیرین دارد و تاکنون نیز با وجود تمام وعده و وعیدها، کار خاصی برای آن انجام نشده است.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها