شرکت فیات ایتالیا در آخرین روزهای آگوست و پیش از آغاز به کار نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، جزئیات مربوط به آخرین نسخه فیات پاندا را منتشر کرد. آخرین نسخه این اتومبیل کوچک که بهترین فروش اروپا در کلاس مربوط به خود را داشته، کمی بزرگ‌تر و با اتاقی جادارتر نسبت به نمونه‌های قبلی است.
کد خبر: ۴۲۷۹۴۹

این خودرو با اتومبیل‌هایی نظیر فولکس واگن آپ که در نمایشگاه فرانکفورت حضور دارند به رقابت خواهد پرداخت. شکل ظاهری پاندای جدید شبیه به نمونه‌های موجود است اما اتاق، کمی از حالت جعبه مانند خارج شده و به و انحنای بدنه توجه بیشتری شده است.

کاپوت ماشین و چراغ‌های جلو شبیه به چیزی است که در مدل قدیمی فیات 500 شاهد آن بوده‌ایم. طول پاندا با 10 سانتی‌متر افزایش به 3.65 متر رسیده اما فاصله بین محور عقب و جلو همان 2.3 متر است.

بیشتر افزایش طول در مدل جدید به صندوق عقب ماشین برمی‌گردد تا جای بیشتری برای چمدان‌ها باز و فضای بیشتری برای دراز کردن پاهای مسافران عقب که دارای صندلی‌های ریلی است، فراهم ‌شود.

عرض مدل جدید با 5 سانتی‌متر افزایش به 1.6 متر رسیده که باعث می‌شود 3 نفر براحتی بتوانند در عقب ماشین بنشینند. ‌در اکثر ماشین‌های کوچک، عرض اتاق به گونه‌ای است که تنها جای کافی برای نشستن 2 نفر در صندلی عقب وجود دارد.

طراحی مدل جدید پاندا زیر نظر روبرتو جیولیتو پدر طراحی مدل موفق فیات 500 انجام گرفته است. همانند مدل فعلی و به منظور جلوگیری از رقابت این مدل با فیات 500 که دارای 3 در بود، پاندای جدید به شکل 5 در عرضه خواهد شد.

طراحی داخلی بسیار زیبا همراه با داشبورد منحصر به فرد از دیگر نکات قابل توجه مدل جدید است.عرضه اولین نمونه‌های مدل جدید در اوایل سال بعد به‌صورت تک دیفرانسیل (دیفرانسیل جلو) و اواخر تابستان سال بعد 2 دیفرانسیل خواهد بود. موتور پاندای جدید، ویرایش ارتقا یافته موتور فیات توین ایر cc 900 است.

نسل سوم پاندا از موتور توربو دیزل 1.3 لیتری با قدرت 75 اسب بخار بهره می‌برد. تاکنون مجموعا 6.5 میلیون دستگاه از نسل اول و نسل دوم این خودرو ساخته شده است. سازندگان این خودرو قصد دارند طی چرخه 6 ساله تولید این مدل، حدود 1.2 میلیون دستگاه از آن را بفروشند.

مدل فعلی پاندا در شهر تیچی (Tychy) لهستان تولید می‌شود اما قرار است مدل جدید در کارخانه‌ای نزدیک شهر ناپل و در ایتالیا تولید شود.

autoweek 
مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها