رمضان با طعم انقلاب عربی

در حالی ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌های مسلمانان سراسر جهان شده است که مردم یمن، لیبی و برخی کشورهای عربی این بار رمضانی با طعم، خون و موشک و انقلاب را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۴۱۹۶۰۹

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مردم یمن در حالی به استقبال ماه رمضان می روند که شرایط در این کشور برای پذیرایی از این مهمان مناسب نیست. مواد غذایی در یمن به مقدار کافی یافت نمی‌شود، در حالی که باید در ماه مبارک رمضان مواد غذایی در بازارها فراوان باشد. قطع شدن جریان برق، آب و سوخت نیز شرایط را در این کشور برای استقبال از ماه رمضان بدتر کرده است.

با حلول ماه رمضان جریان برق در سراسر یمن قطع شده و مردم این کشور در تاریکی به استقبال این ماه مبارک رفتند. زمانی شرایط وخیم‌تر می‌شود که خدمات شهری به دلیل نبود سوخت ارائه نمی‌شود به همین دلیل زباله‌ها در خیابان‌های شهرهای یمن به وفور دیده می‌شود و بارش باران بر روی آنها منظره شهر را غیر قابل تحمل می‌کند.

در این شرایط درگیری‌های نظامی میان مخالفان یمنی و نظام حاکم نیز افزایش می‌یابد. این درگیری‌ها به ویژه در منطقه ارحب واقع در صنعاء و شهر جنوبی تعز شدت یافته است.

تحصن کنندگان در میدان‌های اصلی یمن معتقدند که هر چه قدر سختی‌ها و مشکلات پیش روی آنها بیشتر شود روحیه این افراد برای حرکت در مسیر انقلاب یمن و براندازی نظام حاکم بیشتر می‌شود.

بسیاری از ائتلاف‌های جوانان یمنی، نظام حاکم را به افزایش اقدامات انقلابی خود تهدید کردند.

آنها همچنین از مردم یمن خواستند تا از ماه رمضان بهترین استفاده را کرده و روحیه خود را برای مبارزه با نظام حاکم تقویت کنند.

در لیبی نیز شرایط به همین گونه است. انقلابیون لیبی اعلام کردند که مبارزاتشان طی ماه رمضان نیز ادامه خواهد یافت.

برخی از انقلابیون معتقدند که پیامبر اسلام در ماه رمضان وارد دو جنگ شد و این ماه ماه خوبی برای مبارزه و شهادت است.

اما در لیبی شرایط برای پذیرایی از ماه رمضان بیش از پیش نامناسب است به طوری که نیمی از بازارهای غذا از مایحتاج خانواده خالی است. مردم لیبی از افزایش بسیار زیاد قیمت‌ها و نبود مواد غذایی رنج می‌برند و نسبت به تحریم لیبی از سوی برخی کشورها و میزان تاثیر حملات نیروهای ناتو نگرانند.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد ماه رمضان در لیبی، یمن و بسیاری از کشورهای عربی درگیر، رنگ و بوی انقلاب و جنگ و خون به خود بگیرد.

مردم این کشورها امسال از ماه مبارک رمضان با موشک و خون استقبال می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها