ساخت مستند تلویزیونی «آن سال‌ها» در قزوین

با آغاز ضبط ساخت مستند تلویزیونی «آن سال‌ها» در مرکز قزوین مبارزات مردم قزوین در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۴۱۶۲۸۷

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، با ساخت مستند تلویزیونی 26 قسمتی «آن سال‌ها» که تصویربرداری آن دیشب در مدرسه التفاتیه قزوین کلید خورد، گوشه‌ای از مبارزات انقلابی مردم قزوین در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در مراسم ضبط این مستند تلویزیونی، از مساجد و حسینیه‌ها به عنوان خاستگاه انقلاب و پایگاه‌های مردمی برای مبارزه علیه رژیم طاغوت یاد کرد و گفت: جرقه حرکت انقلابی مردم قزوین از مسجدالنبی زده شد و شعارهای آنان نیز برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشگامی علما و روحانیون در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، از علمایی همچون آیت‌‌الله صامت، مظفری، شهیدی، ابوترابی و آیت‌الله باریک‌بین به عنوان رهبران مبارزه با رژیم پهلوی در قزوین یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه بر ضرورت تسریع در ساخت مستند تلویزیونی «آن سال‌‌ها» تأکید کرد و گفت: مستند تلویزیونی «آن سال‌ها» نقش مردم قزوین را در پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر می‌کشد که با تهیه و تولید این مستند مردم استان از نقش علما، روحانیون، اصناف و گروه‌های مختلف مردم در پیروزی انقلاب اسلامی آگاه می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه گفت: مستند تلویزیونی «آن سال‌ها» و مستند تلویزیونی «مردان هور» تولیدات فاخر صدا و سیمای مرکز قزوین هستند که نقش مردم استان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تبیین می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین هم با اشاره به اینکه کار تحقیقاتی مستند تلویزیونی «آن سال‌ها» 24 ماه به طول انجامید، گفت: این مستند با هدف ترویج معارف دینی و آشنایی نسل جوان با مبارزات مردم قزوین در دوران انقلاب ساخته می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین از مستند آن سال‌ها به عنوان دایره‌المعارف دوران انقلاب در قزوین یاد کرد و افزود: استان قزوین به خاطر داشتن علمای برجسته، انقلابی و متنفذ نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد؛ که مستند «آن سال‌ها» ناگفته‌های انقلاب را در قزوین بازگو می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان همچنین ابراز امیدواری کرد مستند تلویزیونی «آن سال‌ها» هرچه زودتر تهیه، تولید و پخش شود؛ تا مردم با هویت انقلابی استان بیش از پیش آشنا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها