سایه خبر

مخالفت قاطع با نتانیاهو

هفته‌نامه انگلیسی ساندی‌تایمز در گزارشی، پشت‌پرده اختلافات داخلی اخیر سران رژیم صهیونیستی درباره موضوعی به نام حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را فاش کرد و نوشت که نهاد امنیتی و ارتش اسرائیل تابستان سال گذشته با طرح بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل بشدت مخالفت کرده‌اند.
کد خبر: ۴۰۹۶۴۱

به گزارش فارس، این هفته‌نامه‌ افزود:‌ از 6 ماه گذشته تاکنون که مئیر داگان از منصب خود در سازمان جاسوسی (موساد) خداحافظی کرده است، تاکنون چند بار بشدت با موضوع حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران آشکارا مخالفت کرده و این ایده را احمقانه خوانده است. داگان کسی است که طی 6 ماه گذشته بندرت در رسانه‌ها حاضر می‌شد و سخن می‌گفت. ساندی‌تایمز تصریح کرده نتانیاهو و ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل؛ تابستان سال گذشته قصد طرح حمله به ایران را داشتند، ولی سران دستگاه‌های امنیتی با این ایده کاملا مخالفت کردند.

به نظر می‌رسد سران رژیم صهیونیستی از قدرت بازدارندگی و نفوذ معنوی ایران در منطقه باخبر بوده و برخی ژست‌های همکاران خود را باور ندارند.

توقیف هفته نامه 9 دی

هفته‌نامه 9 دی به صاحب امتیازی حمید رسایی در جلسه دیروز هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه عنوان شد این نشریه زمینه مصوب اقتصادی نداشته، اما در 2 صفحه مجزا به مسائل اقتصادی می‌پرداخته است و در شماره اخیر خود نیز کاریکاتوری را خلاف اصول اخلاقی به چاپ رسانده است.

در این باره مرکز خبر حوزه هم نوشت: اعضای هیات نظارت بر مطبوعات به اتفاق آرا، مجوز انتشار هفته‌نامه 9 دی را به دلیل انتشار کاریکاتور رئیس‌جمهور سابق کشور در کسوت روحانیت توقیف و پرونده آن را به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع داد.

یادداشت ایران درباره میر قلی‌خان

جمهوری اسلامی ایران با ارسال یاداشتی به سفارت سوئیس، بار دیگر بر آزادی شهرزاد میرقلی‌خان که در آمریکا زندانی است، تاکید کرد.

به گزارش مهر، مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: در این یادداشت بر بیگناهی شهرزاد میرقلی‌خان و لزوم آزادی سریع وی تاکید شده است. به گفته حمیدرضا شاکری، این هفتمین یادداشت در مورد میرقلی‌خان است که دیروز به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران تحویل شد. شهرزاد میرقلی‌خان فرزند قاسم متولد 1357 همراه همسرش محمد سیف در سال 83 به اتهام خرید تجهیزات دوگانه در اتریش دستگیر شد که البته در محاکم قضایی اتریش وی تبرئه شده و به کشور بازگشت اما در سفر بعدی به قبرس در سال 86 توسط ماموران این کشور دستگیر و به درخواست آمریکا به ایالات متحده منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها