رؤسای جمهور ایران و قزاقستان تاکیدکردند:

لزوم تقویت وحدت میان کشورهای منطقه

محمود احمدی‌نژاد و نورسلطان نظربایف ، رؤسای جمهور ایران و قزاقستان بر وحدت و یکپارچگی کشورهای منطقه تأکید کردند و تقویت آن را به سود منافع اقتصادی و تجاری کشورها و ملت‌های منطقه دانستند.
کد خبر: ۴۰۹۳۳۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ شانگهای به قزاقستان سفر کرده است، در دیدار نورسلطان نظربایف رئیس‌جمهور این کشور، مناسبات و همکاری‌های دو کشور را رو به گسترش و رضایت‌بخش توصیف کرد.

وی گفت: امروز تهران و آستانه ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش روابط در بخش‌های مختلف دارند که می‌توان همه آنها را به نفع منافع دو ملت فعال کرد.

رئیس‌جمهور بر لزوم همکاری و تعاملات فرهنگی میان دو ملت ایران و قزاقستان تأکید کرد و افزود: اشتراکات فرهنگی دو ملت ظرفیت مناسبی است که باید از آن برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات در سایر عرصه‌ها بهره برد.

آقای احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور اظهار داشت: تعاملات و هماهنگی‌های نزدیک و گسترده ایران و قزاقستان در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند در تأمین منافع ملت‌های منطقه و دو کشور مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشورها و ملت‌های منطقه از اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردارند که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانند علاوه بر تأمین نیازهای خود، صلح و آرامش را در منطقه تثبیت کنند.

نورسلطان نظربایف رئیس‌جمهور قزاقستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور آقای احمدی‌نژاد در این کشور برای شرکت در اجلاس همکاری شانگهای گفت: آستانه به دنبال ایجاد و تقویت همکاری‌های فراگیر و گسترده با ایران است و این موضوع را به نفع منافع دو ملت و منطقه می‌داند.

وی همچنین بر ضرورت اتحاد کشورهای منطقه تأکید کرد و افزود: کشورهای منطقه با وحدت و نزدیکی به یکدیگر می‌توانند به پیشرفت، صلح و امنیت دست پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها