در خراسان جنوبی رخ داد

کشف 4 محموله چند میلیاردی قاچاق کالا

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی از کشف چهار محموله قاچاق کالا به ارزش ده‌ها میلیارد ریال روز گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۴۴۷

به گزارش فارس، امیر احمد علی گودرزی در نشست خبری در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: محموله‌های قاچاق کالا از طریق کشورهای چین، ژاپن و کره به کشورهای حوزه خلیج فارس رفته و سپس به گمرک کشور ما فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: این محموله‌ها از طریق گمرک بندرعباس بارگیری و به ‌خراسان جنوبی وارد شده بودند که عوامل اطلاعاتی نیروی انتظامی توانستند این محموله بزرگ قاچاق کالا را در روز گذشته کشف و 9 نفر را در این زمینه دستگیر کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه‌ این محموله‌ها از طریق گروهای سازمان یافته و مافیای قدرت وارد کشور می‌شوند، افزود: خودروهای حامل قاچاق کالا 15 دستگاه تریلی بوده که از این تعداد سه دستگاه در اسفند ماه گذشته و چهار دستگاه روز گذشته در استان کشف شده است.

گودرزی اضافه کرد: دو دستگاه تریلی قاچاق کالا نیز در مشهد کشف شده و شش دستگاه از این تریلی‌ها متواری شده‌اند.

وی با اشاره به ارزش کالاهای قاچاق اظهار داشت: کالاهای قاچاق در داخل هر یک از دستگاه‌ها به ارزش یک میلیارد تومان بوده که این کالاها ضبط و پرونده به دستگاه قضایی ارسال شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی مواد نیروزا، قرص‌های روان گردان، مشروبات الکلی، ارم‌ها و علائم شیطان ‌پرستی و تی‌شرت‌هایی با نقوش رکیک علیه دین و مذهب را از جمله کالاهای قاچاق برشمرد و تصریح کرد: با ورود کالاهای قاچاق به کشور زمینه بیکاری بسیاری از جوانان فراهم و بدنه اصلی اقتصاد کشور با این کالاها فلج می‌شود.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی نیروی انتظامی مبارزه با پدیده قاچاق کالا است، اظهار داشت: مأموران‌ نیروی انتظامی با درک درستی که در این زمینه دارند برخوردهای شدیدی را با پدیده شوم قاچاق کالا در سال جاری انجام می‌دهند.

گودرزی یادآور شد: امید است با برخوردی که دستگاه قضایی با قاچاقچیان کالا انجام می‌دهد بتوانیم در سال جهاد اقتصادی گام‌های موثری را در مبارزه با قاچاق کالا در استان برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها