وحشت اشغالگران قدس را فراگرفت

تظاهرات ضد صهیونیستی در اسکندریه

تظاهرات ده ها هزار نفر از مردم اسکندریه در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در محکوم کردن جنایات این رژیم و همبستگی با مردم فلسطین و سرازیر شدن هزاران نفر به سوی میدان التحریر برای شرکت در راهپیمایی میلیونی حمایت از فلسطینی ها از جمله تحولات امروز مصر است.
کد خبر: ۴۰۲۱۶۱

به گزارش مهر، صبح امروز ده ها هزار نفر از مردم شهر اسکندریه در برابر کنسولگری رژیم اسرائیل تظاهرات کردند.تظاهرات ضد اسرائیلی مردم اسکندریه پس از نماز صبح از برابر مسجدالقائد ابراهیم آغاز شد.

بر اساس این گزارش، چندین دستگاه اتوبوس حامل مردم اسکندریه از برابر مسجد القائد به سوی بندر العریش مصر در مجاورت نوار غزه به حرکت در آمدند تا بتوانند از فاصله نزدیک با غزه، با مردم تحت محاصره و مظلوم فلسطین ابراز همبستگی کنند.

رسانه ها هم اکنون از سرازیر شدن هزاران مصری به سوی میدان التحریر که کانون اصلی قیام پیروزمندانه مردم مصر علیه رژیم دیکتاتوری مبارک بود و به سرنگونی فرعون منجر شد، خبر دادند.هم اکنون جمعیت انبوهی در میدان التحریر قاهره گردهم آمده اند تا تظاهرات میلیونی موسوم به «وحدت ملی و حمایت از مسئله فلسطین» را برگزار کنند.

از سوی دیگر، مقامات دولت موقت مصر از ترس سرازیر شدن مردم خشمگین به غزه در تمام ورودی ها و خروجی های سینا هم مرز با فلسطین اشغالی حالت آماده باش اعلام کردند.

رسانه ها همچنین از اقدام صهیونیست ها در برقرار حالت آماده باش و تدابیر امنیتی شدید در بیت المقدس اشغالی و شمال فلسطین اشغالی از ترس خشم فلسطینی ها در سالروز اشغال سرزمین فلسطین خبر دادند.

پیش بینی می شود راهپیمایی بزرگی میان میدان التحریر قاهره و نوار غزه طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی در محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین ملت فلسطین و دفاع از حق بازگشت آوارگان و درخواست برای آزادی اسرای فلسطینی برگزار شود.

این راهپیمایی با سالروز اشغال سرزمین فلسطین که فلسطینی ها از آن به عنوان «روز نکبت و بدبختی» یاد می کنند، همزمان شده است، در حالی که صهیونیست های غاصب این مناسبت را جشن می گیرند.

تجمع میلیونی مردم مصر در قاهره و اسکندریه در محکومیت رژیم صهیونیستی و همبستگی با مردم فلسطین در حالی است که وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرده است از همه طرفها و گروه های سیاسی که تصمیم گرفته اند این راهپیمایی را برگزار کنند، به خاطر منافع عالی کشور و دفع هر گونه خطر و پیامد احتمالی ناشی از آن و با توجه به شرایط حساس کنونی مصر، این راهپیمایی را لغو کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها