چهره‌ها‌‌ و‌ حادثه‌ها

هنر جویی‌ که استادش را مجروح کرد

داوود کیانیان متولد 1321 تهران است و کارش را با کارگردانی نمایش «مادر جان سلام» در سال 1348 آغاز کرد. وی در حال حاضر مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و کارگردانی نمایشنامه‌هایی چون بچه‌ها و سگ‌ها، دادوبیداد، راز درخت مقدس، پرنده و فیل، سلام بر حسین، تئاتر کودکان ونوجوانان، چگونه 20ماهی بین 10 نفر تقسیم می‌شود ( برای کودکان ) به عهده داشته است.
کد خبر: ۳۹۷۵۸۶

او درباره تلخ‌ترین حادثه‌ای که مانند خاطره‌ای در یادش مانده است می‌گوید: دی ماه 4 سال پیش بود... برای زندگی به شهریار رفته بودم و آنجا هنرجویان را آموزش می‌دادم.

بچه‌های با استعدادی هستند و معتقدم با یک آموزش صحیح می‌توان از میان آنها گزینه‌های خوبی برای آینده تئاتر و سینما پیدا کرد.... تازه کلاس «تئاتر اخلاق» را دایر کرده بودم و در آن به بچه‌ها آموزش می‌دادم.

کیانیان افزود: عصر بود، در محوطه فرهنگسرای شهریار بودم که یکی از هنرجویان همان کلاس (کلاس تئاتر اخلاق) به من نزدیک شد، همیشه رفتاری تند و خشنی داشت و می‌دانستم او با این جنس رفتار فرد موفقی نمی‌شود... نزدیکم شد، کمی عصبی‌تر از همیشه به نظر می‌رسید، مردمک چشم‌هایش می‌دوید و تمرکز زیادی نداشت.

سوالی از من پرسید، جوابش را دادم، از جوابم خوشش نیامد، با هم وارد بحث شدیم و..... وقتی به خودم آمدم از صورتم خون روان بود و دستم شدیدا درد می‌کرد.

آن هنرآموز نیز پا به فرار گذاشته بود.... مدت‌ها درگیر جراحت‌هایی بودم که برایم ایجاد کرده بود... بدتر آن‌که این هنرجو به خاطر رفتارش توبیخ نشد.

به گفته کیانیان بعد از این اتفاق او خود را به بیمارستان می‌رساند، پزشکی قانونی نیز برایش طول درمان صادر می‌کند ولی به‌رغم شکایت، فرهنگسرای شهریار و اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان اقدامی نسبت به دلجویی از این هنرمند و با هنرجوی خاطی برخورد نمی‌شود و این امر را به یکی از تلخ‌ترین حادثه‌های زندگی وی تبدیل کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها