حسین رضازاده:

بهداد برای رکوردشکنی باید صبور باشد

ساعت 45/22 امشب کاروان وزنه برداری کشورمان برای حضور در چهل و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا راهی چین می شود تا در ادامه روند موفقیت هایی که با سرمربیگری کوروش باقری به دست آمده است این بار نیز نتایج درخشانی را رقم بزنند.
کد خبر: ۳۹۴۴۳۹

ساعتی قبل از پرواز ملی  پوشان کشورمان حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با «جام جم آنلاین» درباره آخرین وضعیت تیم ملی گفت: «نیمی از تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا نفرات زیر 20 سال هستند و این نشان از جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی دارد. هدف ما کسب 6 سهمیه کامل المپیک 2012 لندن و  حضوری درخشان در این رقابتها است و رکوردهایی که این وزنه برداران جوان در اردوی تیم ملی از خود به ثبت رسانده اند همه ما را برای رسیدن به این هدف بزرگ امیدوار کرده است.»

رضازاه در عین حال با نام بردن از تیم های چین، کره شمالی، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان به عنوان حریفان اصلی ایران در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا، ادامه  داد: « با وجود این جوانگرایی انتظارات ما از تیم اعزامی همچنان بالاست و از تیمی که ماه ها زیر نظر کوروش باقری تمرین می کند توقعی جز این وجود ندارد که روی یکی از سکوهای قهرمانی بایستند. هر چند تیمی که در مسابقات چین روی تخته می رود تیمی جوان است اما ما به صرف تجربه اندازی، ورزشکاران مان را به مسابقات بین المللی اعزام نمی کنیم. هر 8 وزنه بردار باید با انگیزه کسب مدال در رقابتهای قهرمانی آسیا روی تخته بروند هدفی غیر از این نداشته باشد.»

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این سئوال که تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا به چند مدال دست پیدا خواهد کرد، گفت: «بیان اینکه تیم ملی وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا چند مدال می گیرد دشوار است، اما با توجه به امکاناتی که فدراسیون در اختیار اردونشینان قرار داده انتظار می رود نتیجه ای که در چین به دست می آید به مراتب بهتر از نتیجه ای باشد که در دوره قبلی بازیها و در قزاقستان به دست آمد.»

تیم ملی وزنه برداری کشورمان در چهلمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در سال 2009  در قزاقستان برگزار شد با کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز مکان سوم تیمی را از آن خود کرد.

رضازاده در پایان در مورد بهداد سلیمی صحبت کرد و پاسخ به این سئوال که با توجه به آسیب دیدگی های این وزنه بردار آیا می تواند شاهد رکوردشکنی های او در رقابتهای چین بود یا خیر؟! :«با سنگین تر شدن وزنه ها و نزدیک شدن آنها به رکوردهای جهانی امکان آسیب دیدگی ورزشکار هم بالا می رود. از این رو آسیب دیدگی بهداد پس از آنکه یک کیلوگرم از رکورد یک ضرب من بیشتر بالای سر برد طبیعی بود. البته بهداد با تمرینات خوب و هماهنگی بیشتر با سرمربی می تواند جلوی این آسیب دیدگی ها را بگیرد. من هم در کنار کوروش باقری مشاوره های لازم را به بهداد می دهم تا بتوانیم با قدرتنمایی او برای چندین سال متوالی عنوان قویترین مرد جهان را در ایران نگه داریم. او می تواند رکوردهای یک ضرب و دو ضرب من را جابجا کند اما باید کمی حوصله داشته باشد وگرنه با مصدومیت ها جدی روبرو خواهد شد.»

ظهر امروز با معرفی سهراب مرادی ترکیب 8 نفره تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا کامل شد. مشکل خروج از کشور مرادی امروز مرتفع شد تا وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان آخرین مسافر تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا باشد. به این ترتیب مجید عسگری (56 کیلوگرم)، مرتضی رضاییان (69 کیلوگرم)، کیانوش رستمی و سهراب مرادی (85 کیلوگرم)، حامد مجیدی و یاسر دادوند (105 کیلوگرم) و بهداد سلیمی و بهادر مولایی (105+ کیلوگرم) 8 ملی‌پوش وزنه برداری کشورمان در مسابقات چین هستند. این رقابتها از روز چهارشنبه 24 فروردین آغاز می شود و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

گروه ورزش ـ رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها