نرخ‌های جدید تسهیلات و سپرده‌ها، حداکثر 15 روز پس از ابلاغ لازم‌الاجر است

نرخ سود تسهیلات مسکن، همان 11 درصد

مدیر امور اعتبارات سرمایه‌گذاری بانک مسکن از ابلاغ بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی به بانک مسکن خبر داد و گفت: نرخ سود وام 18 میلیون تومانی مسکن مثل سال گذشته همان 11 درصد است. غلامرضا سربندی در گفت‌وگو با فارس افزود: بانک مرکزی بسته سیاستی نظارتی خود را به بانک مسکن ابلاغ کرده و کارشناسان بانک در حال بررسی و تحلیل آن هستند. وی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ سود وام 18 میلیون تومانی خرید مسکن در سال جاری تغییری خواهد کرد، گفت: بر اساس این بسته سیاستی نرخ سود وام 18 میلیون تومانی همان 11 درصد است و تغییری نکرده است.
کد خبر: ۳۹۳۵۲۵

در همین حال، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ‌های جدید سود سپرده و تسهیلات بانک‌ها حداکثر 15روز پس از ابلاغ، لازم‌الاجراست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود بهمنی نرخ سود سپرده را با اشاره به تازه‌ترین نشست اعضای شورای پول و اعتبار برای سپرده‌گذاری تا 3 ماه ـ 6 درصد؛ تا 9 ماه ـ8 درصد و بیش از 9 ماه و کمتر از یک سال را 10 درصد اعلام کرد. رئیس شورای پول و اعتبار، نرخ سود سپرده‌های یک‌ساله را 12 و نیم درصد،‌ 2 ساله را 13 درصد، 3 ساله را 13 و نیم درصد، 4 ساله را 14 درصد و پنجساله را 15 درصد بیان کرد و افزود: این نرخ‌ها علی‌الحساب است و بانک‌ها موظفند سود قطعی را محاسبه و به حساب سپرده‌گذاران واریز کنند.

وی درباره نرخ سود تسهیلات در سال جدید گفت: اگر تولیدکنندگان و صنعتگران در سال جدید بر اساس عقود مبادله‌ای تسهیلات دریافت و بدهی خود را قبل از دو سال پرداخت کنند، بانک‌ها موظفند از آنها 11 درصد سود دریافت کنند و برای بازپرداخت بیش از دو سال نیز حداکثر 14 درصد در نظر گرفته شده است.

بهمنی افزود: برای عقود مشارکتی نیز 14 تا 17 درصد سودعلی‌الحساب در نظر گرفته شده است و دیگر مانند گذشته سقف آن باز نیست.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: اگر افرادی که از بانک‌ها وام گرفته‌اند، بخواهند قبل از سررسید، بدهی خود را پرداخت کنند بانک‌ها موظفند تا حداقل 90 درصد سود مستتر در اقساط آنها را به وام‌گیرندگان برگردانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها