مدیرکل موزه ملی ایران خبر داد:

نمایش 120 شیء تاریخی در موزه اصفهان

مدیرکل موزه ملی ایران با اشاره به این‌که سال گذشته 180 اثر از بهترین آثار موزه ملی ایران که تا کنون در هیچکدام از نمایشگاه‌ها به نمایش در نیامده بودند، ارائه شدند، افزود: قول دادیم این کار ادامه پیدا کند و در نوروز 1390، اصفهان برای نخستین بار با نمایش 120 شی تاریخی میزبان نمایشگاه «شکوه ایران» است.
کد خبر: ۳۹۱۹۶۱

آزاده اردکانی در گفتگو با ایسنا با بیان این که موزه داری در اصفهان نباید در حد حرف باقی بماند، افزود: از اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران انتظار بیشتری داشتم و امیدوارم در شهری که خود، یک موزه سر باز است، موزه مناسبی ساخته و تجهیز شود.

وی درباره برپایی نمایشگاه «شکوه ایران» که صبح جمعه(27 اسفند ماه) در موزه هنرهای تزیینی اصفهان افتتاح شد، گفت: حدود 10 سال است موزه ملی ایران نمایشگاه‌هایی را در سراسر دنیا با هدف نمایش آثارش برگزار می‌کند. از یک سال قبل نیز قرار شد بخشی از آثار موزه ملی ایران که تاکنون ایرانیان به دیدن آنها موفق نشده‌اند، در شهرهایی که امکان آن فراهم است، در قالب نمایشگاهی با عنوان «شکوه ایران» به نمایش درآیند.

اردکانی با اشاره به این‌که سال گذشته 180 اثر از بهترین آثار موزه ملی ایران که تا کنون در هیچکدام از نمایشگاه‌ها به نمایش در نیامده بودند، ارائه شدند، افزود: قول دادیم این کار ادامه پیدا کند و در نوروز 1390، اصفهان برای نخستین بار با نمایش 120 شی تاریخی میزبان نمایشگاه «شکوه ایران» است.

او هم‌چنین درباره آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، گفت: این آثار دوران پارینه سنگی تا پایان قاجار را دربرمی‌گیرند و از میان آنها به حلقه قدرت، جام مرودشت وآیینه منتسب به حضرت علی (ع) می‌توان اشاره کرد.

نمایشگاه «شکوه ایران» تا پایان خردادماه در موزه هنرهای تزیینی اصفهان برپا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها