نشست هماهنگی و ابلاغ آخرین سیاست‌ها و رویکردهای برنامه‌های نوروزی شبکه‌های رادیویی با حضور صوفی معاون صدا، برنامه سازان نوروزی و مدیران معاونت برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۱۰۵۲

 به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، در این جلسه که همه برنامه‌سازان نوروزی (تهیه کنندگان، سردبیران و... )، مدیران گروه‌های مربوط، مدیران پخش و نظارت، مدیران شبکه‌ها و مدیران ستادی معاونت حضور داشتند، صوفی معاون صدا، سیاست ها، ملاحظات و بایسته‌های مرتبط با برنامه‌سازی در ایام نوروز را تشریح و بر اهمیت تدارک برنامه‌هایی که در عین تشخص و سرآمدی، پیام آور امید، آگاهی، نشاط و شادابی در جامعه باشند، تأکید نمود.

وی با بیان این‌که مخاطبان رسانه رادیو در تعطیلات سال جدید رو به افزایش‌اند، آن را فرصتی مغتنم برای این رسانه دانست و گفت: برنامه سازان رادیو باید از این فرصت برای عرضه و خودنمایی خود و تولید و پخش برنامه‌های پربار و مناسب تر استفاده کنند.

معاون صدا با اشاره به توفیقات رادیو در سال 1389 از لحاظ رشد تولیدات، کمیت، کیفیت برنامه ها، افزایش و جذب رضایتمندی مخاطبان و تحقق شعار برنامه‌ریزی و حرکت بر مدار برنامه در رادیو، اظهار کرد: نوروز 1390 نیز فرصتی است که باید با استفاده از مناسب ترین و بهترین عناصر فرهنگی موجود در کشور، بیش از پیش به ترویج فرهنگ اسلامی ـ ایرانی پرداخته شود. همچنین تبیین و تشریح به موقع پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب می‌بایست با دقت و تدبیر از سوی شبکه‌ها انجام شود.

صوفی با اعلام این‌که راهبردهای محتوایی در تولید برنامه‌های نوروزی، چهار محور دین، اخلاق، امید و آگاهی و بویژه ترسیم و تبیین افق آینده نظام اسلامی به منظور امید آفرینی در جامعه است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها نباید صرفاً جنبه سرگرمی داشته باشد و تولید برنامه‌هایی که جنبه آموزشی، تربیتی، معارفی و اطلاع رسانی دارند، باید در دستور کار برنامه‌سازان نوروزی قرار گیرد.

اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، امکانات و خدمات ستادهای استانی تسهیلات نوروزی، امنیت سفر، اخلاق در سفر، رعایت اخلاق و ضوابط‌ها در سفر و پوشش به موقع اخبار جاده‌ای به منظور کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای از سوی شبکه‌ها بویژه شبکه پیام صدا به عنوان رادیویی ویژه اطلاع رسانی در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون صدای رسانه ملی با بیان این‌که برنامه‌های کاروان‌های راهیان نور با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس بادی مورد توجه ویژه برنامه سازان قرار گیرد، گفت: خوشبختانه امسال وضعیت رادیو در ارتباط با راهیان نور از لحاظ تعداد گزارشگران و برنامه‌های شبکه‌ها بهتر است، و لیکن باید به شهدا، ایثارگران و دفاع مقدس بیشتر پرداخته شود، چرا که این مقوله فرصتی استثنایی برای ترویج فرهنگ ایثار و خودباوری و از خودگذشتگی در جامعه است. صوفی به حضور ضرورت حضور بیشتر مردم در برنامه‌ها بخصوصی در شبکه‌های تخصصی تأکید کرد و گفت: پخش گزارش‌های مردمی، فرصتی مناسب برای تعامل بیشتر با مردم است.

وی با بیان این‌که نوروز نمادی است برای وحدت ملی باید از این فرصت به نیکویی استفاده شود، بر توجه به ارزش‌های اخلاقی، مثل نیکوکاری، صله رحم و کمک به مستمندان ایمانی تأکید کرد.

صوفی با بیان این‌که از ظرفیت‌های استانی نیز باید در جهت تقویت و تحکیم مذهب وملیت به عنوان دو مؤلفه اصلی هویت ایرانی استفاده شود گفت: تهیه گزارش از استان‌ها بویژه استانهای مذهبی و استانهایی که آثار هنری، فرهنگی و تاریخی دارند، ضروری است همچنین با ایرانیان مقیم خارج از کشور و کسانی که به نوعی به رسانه تعلق خاطر دارند( دانشجویان، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان و... ) باید در برنامه‌ها مصاحبه و گفتگو شود.

وی در پخش موسیقی‌های مناسب و فاخر(ملی، بومی) در این ایام تأکید کرد و گفت: استفاده مناسب و هدایت شده از موسیقی ضروری است و موسیقی‌های پخش شده باید استانداردهای لازم برای پخش را دارا باشند.

صوفی در ادامه بااعلام این‌که شبکه‌های مختلف باید نسبت به انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های یکدیگر اقدام کنند، گفت: اقدامات بسیار برجسته‌ای در رادیو و تلویزیون انجام می‌شود که متأسفانه همواره مورد غفلت قرار می‌گیرد، به عنوان نمونه تغییر فرکانس‌ها در رادیو، تحولی عظیم برای رسانه به شمار می‌آید، لیکن در  شبکه‌های مختلف به آن کم پرداخته شده، بنابراین شبکه‌های مختلف رادیویی باید برنامه‌های شبکه‌های دیگر را معرفی کنند و باید برای برنامه سازان آنها گفتگو داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه سال تحویل می‌بایست شاد، مفرح با محوریت خانواده باشد، ضمن این‌که چند روز قبل از سال تحویل باید این فیلم با پخش این برنامه ها، فضای بهاری را هر چه بیشتر در جامعه پر رنگ کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها