زنان و مردان میانسال در جشن «بچه‌های دیروز» بزرگی‌شان را پشت در خاطره‌ها گذاشتند و با یاد کارتون و ترانه‌های دوران کودکی دست زدند و سالن وزارت کشور را غرق خنده و شادی کردند.
کد خبر: ۳۹۰۷۸۲

در این مراسم که با حضور حدود 100 نفر از هنرمندان پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان و جمع زیادی از بینندگان تلویزیونی برگزار شد، 31 نفر از بازیگران، مجریان، تهیه‌کنندگان، صداپیشگان و عروسک‌سازان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

مرتضی احمدی، صداپیشه شخصیت روباه مکار در کارتون «پینوکیو» اولین هنرمند پیشکسوتی بود که روی سن رفت. او پس از دریافت لوح تقدیرش اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در این مراسم خانم ناهید امیریان، گوینده نقش جینا نیز حضور دارند و خیلی متاسفم که خانم حمیده خیرآبادی و کنعان کیانی که گوینده نقش گربه نره بود از بین ما رفته‌اند.

وی با بیان این که من 86 سال دارم و 70 سال است که کار هنری انجام می‌دهم، ادامه داد: من صدای تهران هستم، اما آنچه برایم اهمیت بسیاری دارد، محبت‌های شماست. روزی یک نفر به من گفت که چرا خمیده راه می‌روی؟ در پاسخ به سوال این فرد اعلام می‌کنم من 70 سال مورد محبت شما قرار گرفته‌ام و 70 سال است که به شما تعظیم کرده‌ام.

وحید نیکخواه آزاد، تهیه‌کننده برنامه‌های کودکان پس از آن که مورد تقدیر قرار گرفت، اظهار کرد: بچه‌ها به قهرمان نیاز دارند. سال‌های پیش «زی‌زی‌گولو» و «مجید دلبندم» قهرمان بچه‌ها بودند. اما چند سال است که آنها قهرمان ندارند.مرضیه برومند، کارگردان سریال‌هایی چون «خونه مادربزرگه»، تندیسش را از شقایق دهقان دریافت کرد.

او خطاب به برنامه‌سازان حاضر در جلسه گفت: هر روز که می‌گذرد بیشتر به اهمیت شغلمان پی می‌برم و می‌فهمم که چقدر بچه‌ها از آنچه که ما ساخته‌ایم، درس گرفته‌اند. ازهمکارانم می‌خواهم تا در حوزه برنامه‌سازی برای کودکان بیشتر دقت کنند و روز به روز برنامه‌های بهتری بسازند.

در این مراسم که حدود 4 ساعت به طول انجامید، 31 هنرمند امروزی از 31 هنرمند دیروزی تقدیر کردند.

اکبر عبدی (بازیگر)‌، فریبا شاهین‌مقدم (صداپیشه «ایکی‌یوسان» و «چوبین»)، هومن حاج‌عبداللهی (صداپیشه عروسک پنگول)، جواد پزشکیان (دوبلور «میتی کومان» و «اسکروچ»)، مرتضی احمدی (صداپیشه روباه مکار)، عادل بزدوده (عروسک‌ساز)، ناهید امیریان (صداپیشه جینا ـ راهنمای پینوکیو) و بهروز بقایی (مجری و بازیگر)، جزو هنرمندان پیشکسوتی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.در این مراسم همچنین از زحمات و تلاش‌های چندین ساله هنرمندانی چون بهرام شاه‌محمدلو (آقای حکایتی)، بهروز یغمائیان (انیمیشن‌ساز)، ژرژ پطروسی (گوینده نقش رابین هود)،‌ پرویز ربیعی (گوینده نقش پدر پسر شجاع)، شکوه قاسم‌نیا (شاعر کودک)‌، ‌الهه رضایی (مجری برنامه‌های کودک)‌، گیتی خامنه (مجری برنامه‌های کودک)‌، ناصر چشم‌آذر (آهنگساز)،‌ اسدالله یکتا (بازیگر سریال چاق و لاغر) و تورج نصر (بازیگر و دوبلور) تجلیل شد.

در حاشیه مراسم

اکبر عبدی گفت زمانی که مجموعه «باز هم مدرسه‌ام دیر شد» را بازی کردم، 26 سال داشتم و برای هر قسمتش 1000 تومان دستمزد گرفتم که مجموعا 15 هزار تومان می‌شد. البته تهیه‌کننده‌اش 3000 تومان از آن پول را نداد.

پرویز ربیعی، گوینده نقش پدر پسر شجاع گفت: همیشه از من می‌پرسند قبل از این که پسر شجاع به دنیا بیاید، نام پدرش چه بوده است؟‌ من پاسخی برای این سوال ندارم!

اکبر عبدی به دلیل جراحی فک و دندانی که انجام داده بود، نمی‌توانست خوب صحبت کند. او که با تاخیر به مراسم آمده بود، گفت: بچه که بودم، مدرسه‌ام دیر می‌شد. به اینجا هم دیر رسیدم.

بیژن بیرنگ در سخنانی، یاد و خاطره همکار همیشگی‌اش زنده‌یاد مسعود رسام را گرامی داشت.

بخش‌هایی از مسابقه «از مدرسه تا مدرسه» با اجرای مجید قناد پخش شد که اشک‌های این مجری را در پی داشت. او در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: این اشک شوق است.

علی تفرشی از هوشنگ مرادی‌کرمانی تجلیل کرد که تندیس مرادی‌کرمانی به دلیل حاضر نبودن در مراسم به پسر او اعطا شد.

در این مراسم از خانواده شهید محسن مرادی قدردانی شد و حضار به احترام او به‌پا خاستند. مادر سالخورده این شهید لوح تقدیر او را دریافت کرد.

خانواده شهید مرادی به گفته تهیه کنندگان برنامه بچه‌های دیروز نخستین مخاطبانی بودند که پس از پخش این برنامه برای آن پیامک فرستادند و یاد شهید شان را با دیدن برنامه گرامی داشتند.

وحید نیکخواه آزاد در سخنانی گفت: از جمع کسانی که در فیلم «گلنار» ایفای نقش کردند، فقط یک نفر مانده و بقیه درگذشته‌اند. او از حاضران خواست تا به احترام درگذشتگان بایستند.

احسان رحیم‌زاده / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها