معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اختصاص 3 هزار مشاور برای مدارس مقطع ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اختصاص سه هزار مشاور تحصیلی به مدارس ابتدایی کشور گفت: به طور قطع این تعداد مشاور جوابگوی نیازهای مشاوره تحصیلی مقطع ابتدایی نیست.
کد خبر: ۳۸۰۷۱۴

به گزارش ایرنا، فاطمه قربان چهارشنبه شب در همایش تحول بنیادین در مقطع آموزش ابتدایی استان قزوین، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد تحول بنیادین در کشور افزود: با توجه به فرمایش معظم له، وظیفه آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها و نهادها سنگین تر است چون بعد از خانواده، آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد انسان ‌ساز محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: جذب و بکارگیری مشاوران تحصیلی در مقطع ابتدایی کار ارزشمندی است که آثار و پیامدهای مثبتی در پی خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که تحول بنیادین را باید از آموزش ابتدایی آغاز کرد، گفت: تحول بنیادین تنها با تغییرساختار محقق نمی‌شود بلکه این تحول باید در محتوا و روشها ایجاد شود.

این مسوول ادامه داد: برهمین اساس دیماه سال گذشته نخستین برنامه وزیر آموزش و پرورش تغییر ساختار آموزشی بود که برای اولین بار و پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی دوره ابتدایی به صورت ویژه دیده شد.

قربان اضافه کرد: با این تغییر ساختار نظام آموزشی و ویژگی مقطع تحصیلی ابتدایی، به مقام زن نگاه ویژه‌ای شد که براساس دستور وزیر آموزش و پرورش این جایگاه به بانوان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اختصاص 3 درصد از بودجه عمرانی استانها به تجهیز مدارس ابتدایی اظهار کرد: اختصاص اعتبار برای تجهیز مدارس به تکنولوژی اطلاعات (IT) باید در اولویت برنامه‌های مدیران باشد.

این مسوول تاکید کرد: دانش‌آموز امروز را نمی‌توان با علوم دیروز برای فردا آماده کرد؛ برهمین اساس باید دانش آموزان با تکنولوژی و فناوری‌های روز آشنا شوند.

قربان خاطرنشان کرد: شایسته است با تحول در نظام آموزشی از استعدادهای نهفته و آشکار فرزندان این کشور برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در آموزش ابتدایی به ایجاد مدارس قرآنی اشاره کرد و گفت: تاسیس 50 هزار مدرسه قرآنی در دستور کار وزراتخانه قرار دارد که طی سالجاری 10 هزار مدرسه آن در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

به گفته این مسوول، مدارس قرآنی به منظور تربیت و آشنایی دانش آموزان با معیارهای قرآن و آموزش روخوانی، روان‌خوانی و ترجمه این کتاب آسمانی راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: در عصر ارتباطات دانش آموزان پرورش یافته در مکتب قرآن نه تنها در مقابل تبلیغات رسانه‌های گروهی و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد اسلامی و ایرانی آسیب نمی‌بینند، بلکه بر آنها تاثیر گذار خواهند بود.

قربان تاکید کرد: در مدارس قرآنی این موضوع را دنبال می‌کنیم و افزون براین طرح‌های مناسبی در این جهت آغاز شده است که باید با تلاش و برنامه ریزی به مرحله اجرا برسد.

این مسوول گفت: شایسته است استانها در راستای سند توسعه و برنامه‌های تدوینی برگرفته از اسناد بالادستی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برنامه‌های یک و پنج ساله حوزه ماموریت خود را تدوین کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به نقش ورزش در شادابی، تندرستی و سلامت روحی و روانی دانش آموزان امسال 15 هزار مربی تربیت بدنی فعالیت خود را در مدارس ابتدایی آغاز کردند.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون از میان یک ‌سوم دانش‌آموزان مقطع ابتدایی حدود 2 میلیون نفر در روستاها تحصیل می‌کنند.

قربان از فعالیت هشت هزار مجتمع آموزشی و پرورشی در کشور خبرداد و گفت: این مجتمع‌ها با هدف عدالت ‌گستری در مناطق محروم ایجاد شده اند که باید حمایت شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها