دکتر دارابی تصریح کرد:

شبکه2:شبکه کودک نوجوان و خانواده

اعضاء شورای راهبردی شبکه دوسیما براهتمام شورای راهبردی برای ارتقاء برنامه های کودک و نوجوان تاکید کردند.
کد خبر: ۳۷۷۸۷۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما ، در نخستین جلسه شورای راهبردی که باحضور دکتر دارابی ، معاون رئیس سازمان در امور سیما تشکیل شد.

دکتر دارابی با بیان مطالبات و انتظارات از اعضاء گفت:شبکه دو ، شبکه کودک ، نوجوان و خانواده است و همه برنامه ها باید براساس آن طراحی شود.

علی بخشی زاده ، مدیرشبکه دو سیما ، نیز از آمادگی این شبکه برای استفاده بهینه از ظرفیت موجود در کشور در حوزه کودک ، نوجوان و خانواده خبر داد و گزارشی از تمهیدات شبکه برای طراحی های آینده در راستای ماموریت جدیدارائه کرد.

مهندس محمود فرشیدی ، وزیر اسبق آموزش و پرورش پیوند هرچه بیشتر و بهتر «رسانه مدرسه » و «مدرسه صدا و سیما» را خواستار شد.

وی افزود : شورای راهبردی باید قبل ازتولید برنامه ها دیدگاه کاربردی خود را ارائه و پس از پخش هربرنامه نیزآن را ارزیابی نماید.

دکترسوسن کشاورز، معاون وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت همراهی همه دست اندرکاران امور تربیتی با رسانه ملی برای تحقق هر چه بیشتر و بهترتربیت اسلامی گفت: حوزه کودک و نوجوان ، بسیار حساس است و شورای راهبردی با نهادینه کردن ارزش های دینی ، آسیب شناسی برنامه های موجود و راهبردی شبکه کودک و نوجوان برای نسل حاضر و آینده موثرباشد.

دکترشکوه نوابی نژاد ، چهره ماندگار و استاد دانشگاه آسیب شناسی برنامه های موجود شبکه دو سیما و نیازسنجی را ازمهمترین اولویت های کاری شورای راهبردی خواند و گفت: برگزاری میزگرد تلویزیونی پس ازپخش هر سریال و فیلم درتبیین بهینه پیام آن موثرتر است.

دکتر علی اصغر احمدی ،استاد دانشگاه نیز ، تربیت وآموزشی اخلاقی را به صورت مدون ، منظم و سامان یافته برای کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: تربیت اخلاقی با زبان کودک و نوجوان برای حال و آینده این نسل مفید است.

عضو شورای راهبردی شبکه دو سیما تاکید کرد: برای داشتن تلویزیون متفاوت و متمایز باید به سمتی برویم که مخاطب را فعال و بیننده را از منفعل تماشا کردن به تماشاگر فعال تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر آینده نگری درتولید برنامه ها گفت : برنامه های تولیدی باید بیننده را به فکر وا دارد.

رضا رهگذر ، نویسنده ومحقق نیزگفت : شناسایی خواست های واقعی مردم برای شورای راهبردی لازم و ضروری است و اعضاء شورا باید با رصد کردن برنامه ها، ایده های نوی خود را ارائه کنند.

محسن مومنی ، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به تاثیرگذاری پایدار ، فراگیر و سریع رسانه ملی گفت : شبکه دو ، علاوه بر کودکان و نوجوانان ، زنان و خانواده را نیز به عنوان مخاطب دراختیار دارد و باید برای آنها نیز برنامه داشته باشد.

مومنی تولید برنامه های شادی آفرین وامید بخش را نیاز مخاطبان شبکه دو سیما عنوان کرد و توجه به تولید انیمیشن ، برنامه های نمایشی را با نگاه به آینده خواستارشد.

دکتر سوسن کشاورز ، دکتر شکوه نوابی نژاد ، حجت الاسلام دکتر علی شیخ الاسلامی ، محسن مومنی ، دکتر علی اصغراحمدی ، مهندس محمود فرشیدی و رضا رهگذر اعضای شورای راهبردی شبکه دو سیما هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها