حضور همیاران پلیس در مراسم سوگواری

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت:‌ حدود 4سال است که طرح همیاران پلیس در تهران مطرح و در حال اجراست که در طول این مدت افرادی به نمایندگی از هیات‌ها به عنوان پلیس داوطلب با پلیس همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۲۳۱۸

به گزارش مهر،‌سردار ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران افزود: این همیاران پلیس به پلیس تهران کمک می‌کنند تا مراسم عزاداری امام حسین(ع) با شکوه بیشتری اجرا شود.وی گفت: در سال جاری نیز تعدادی از اعضای این هیات‌ها به عنوان همیار پلیس انتخاب شدند تا در دو حوزه انضباطی و ترافیکی به پلیس کمک کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: با برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده و با همکاری این همیاران تسهیلاتی در زمینه انضباطی و ترافیکی برای عزاداران ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: همیاران پلیس محرم لباس مشخصی دارند و با لوازم و ادواتی که در اختیار آنان قرار داده شده وظایف خود را انجام می‌دهند.

سردار ساجدی‌نیا گفت: همیاران محرم پل ارتباطی بین پلیس و هیات‌های مذهبی هستند و پلیس مسائل و موضوعات خود را از طریق این افراد به هیات‌ها منتقل می‌کند.

وی با اشاره به کاهش قمه‌زنی در تهران گفت: در سال‌های اخیر قمه‌زنی در تهران کاهش چشمگیری داشته اما اگر مواردی در ملأ عام در این زمینه رخ دهد، پلیس برخوردهای لازم را با خاطیان کرده و آنها را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: همیاران پلیس می‌توانند در صورت وقوع جرم مشهود مراتب را به پلیس گزارش داده تا پلیس در اسرع وقت در محل جرم حضور یابد.

وی با اشاره به علامت‌کشی در تهران گفت: تمامی موضوعات که از سوی پلیس مورد برخورد قرار می‌گیرند مشخص شده و به همیاران محرم نیز اعلام شده است.

تجهیز تمام هیات‌ها و تکایا به خاموش‌کننده

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از تجهیز تمامی هیات‌ها و تکایای مذهبی شهر تهران به خاموش‌کننده خبر داد و گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این روزها تجهیزات ایمنی تکایای مذهبی سطح شهر را مورد بازنگری قرار می‌دهند و خودروهای آتش‌نشان هم در مکان‌های پرتردد شهر به صورت آماده‌باش استقراردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها