اعتراضات گسترده دانشجویی در ایتالیا

اعتراضات گسترده دانشجویی در سراسر ایتالیا، امروز سه شنبه در اعتراض به لایحه اصلاحات آموزشی دولت راست گرا، آغاز شد و در پایتخت نیز دانشجویان معترض در مقابل مجلس نمایندگان تحصن کردند.
کد خبر: ۳۶۹۷۸۲

به گزارش ایرنا، تظاهرات اعتراض آمیز در شرایطی در سراسر ایتالیا برپا شده که پارلمان این کشور در حال بررسی لایحه پیشنهادی 'ماریا استلا جلمینی' وزیر آموزش و پرورش است.

این لایحه شامل کاهش بودجه دانشکده ها و رشته هایی است که به گفته دولت ایتالیا، دانشجویان کمی را جذب خود می کند و منابع رشته های مهم تر را از بین می برد. این در حالی است که منتقدان از جمله مخالفان چپ میانه می گویند این اصلاحات، بودجه طرح های تحقیقاتی را کاهش می دهد.

اعتراضات دانشجویی در رم و در شهرهای بزرگ با تدابیر امنیتی شدید همراه است و در مسیرهای راهپیمایی دانشجویان، ترافیک های سنگین ایجاد شده و برخی از خیابانها برروی خودروها و معترضان نیز مسدود شده است.
اعتراضات دانشجویی علیه سیاست های آموزشی دولت برلوسکونی روز گذشته نیز در حالی برگزار شد که 51 دانشکده در 19 دانشگاه، به اشغال دانشجویان معترض درآمد و بسیاری از دانشجویان و محققان نیز به نشان اعتراض بر روی بام دانشگاه ها تحصن کردند.

با وجود اعتراضات گسترده اخیر دانشجویی و دانش آموزی علیه اصلاحات آموزشی، وزیر آموزش و پرورش این کشور در صدد تصویب اصلاحات آموزشی مورد اعتراض دانشجویان و دانش آموزان است.

اعتراضات دانشجویی و دانش آموزی علیه اصلاحات آموزشی در 38 شهر ایتالیا در مراکز دانشگاهی و دولتی ادامه دارد و گزارش های دریافتی نشان می دهد شماری از دانشجویان از سراسر ایتالیا با اتوبوس و قطار برای شرکت در تحصن مقابل مجلس در پایتخت حضور یافته اند.

دانشجویان ایتالیایی روز پنجشنبه گذشته نیز در اعتراض به سیاست های آموزشی دولت 'برلوسکونی' تلاش کردند در چشم انداز بزرگ برج معروف پیزا و نماد باستانی 'کولوسئو'، اعتراض خود علیه دولت ایتالیا را به گوش جهانیان برسانند.

دامنه اعتراضات سراسری دانشجویی و دانش آموزی در ایتالیا علیه سیاست های آموزشی دولت برلوسکونی مدت ها است که ادامه دارد.

هفته گذشته این اعتراضات با راهپیمایی سراسری دانشجویی و دانش آموزی آغاز شد و با حمله به مجلس سنا ایتالیا شکل جدیدی به خود گرفت و در زد و خورد بین پلیس ضد شورش و دانشجویان، شماری از دانشجویان مجروح و جمعی نیز بازداشت شدند.

دولت راست گرای برلوسکونی در نظر دارد تا برای مقابله با بحران اقتصادی و با حذف 130 هزار شغل از نظام آموزشی ایتالیا، تا سقف 9 میلیارد یورو از هزینه های کشور بکاهد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها