آمانو در مورد ایران گزارش داد

گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره ایران شامگاه سه شنبه منتشر و در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۸۶۷۳

به گزارش ایرنا، براساس روال کار آژانس، گزارش مدیرکل بطور معمول 10 روز یا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار می گیرد.

نشست دو روزه شورای حکام 11 آذرماه در مقر آژانس در وین آغاز می شود.

گزارش های زمانبندی شده محمد البرادعی دبیرکل سابق و جانشین وی، تاکنون در تایید اجرای تعهدات ایران به مقررات بین المللی و پیمان ان پی تی بوده است.

مواردی که تحت فشارهای سیاسی بویژه از جانب آمریکا در گزارش ها گنجانده می شود، ادعاهای بدون سندی است که ایران بارها ثابت کرده واقعیت ندارد و خارج از مقوله کارشناسی و فنی است.

هزاران ساعت بازرسی مداوم کارشناسان آژانس و همچنین ثبت و ضبط تصویری فعالیت ها، مبنای گزارش های آژانس در این باره است که هیچ مدرک و شواهدی مبنی بر انحراف برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

تهران اعلام کرده است در چارچوب تعهدات و منطبق بر مقررات بین المللی از تمامی حقوق خود در زمینه استفاده صلح آمیز از فناوری اتمی بهره خواهد گرفت.

خودداری آلمان از تکمیل نیروگاه رو به پایان بوشهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تامین نکردن سوخت راکتور پژوهشی تهران و مانع تراشی در راه استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای، بخشی از عملکرد غرب برای جلوگیری از دستیابی ایران به دانش و فناوری روز است.

کارشناسان بر این باورند که ادعاها در باره فعالیت های صلح آمیز اتمی ایران، تلاش برای پنهان کاری بیشتر در مورد زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی است که بدون هیچ تعهدی به آژانس و مقررات بین المللی با پشتیبانی غرب بویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس به این فعالیت ها همچنان ادامه می دهد.

گزارش مدیرکل آژانس در باره سوریه نیز همزمان منتشر و در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار می گیرد.

هرچند این گزارش ها با قید محرمانه در اختیار اعضا قرار می گیرد، ولی رسانه های غربی برای ایجاد جنگ روانی، بخش هایی از آن را بگونه گزینشی منتشر می کنند.

نشست دو روزه شورای حکام 11 آذرماه در مقر آژانس در وین آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها