اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین کار هر یک گوشی موبایل، تماس‌های تلفنی است و یکی از واجبات تماس‌های تلفنی داشتن یک دفتر تلفن جامع، مرتب و کارآمد است. در کمتر جایی پیدا می‌شود که تلفنی وجود داشته باشد اما دفتر تلفنی وجود نداشته باشد. از همین رو در گوشی‌های موبایل نیز این گزینه از روز اول طراحی و پیاده‌سازی شده بود. اما دفتر تلفن‌های ساده و ابتدایی هر گوشی موبایلی باعث شد که نویسندگان برنامه‌های موبایل در صدد نوشتن و تولید برنامه‌هایی با این موضوع بیافتند، اما نرم افزار‌هایی که بتواند نیازهای بیشتری را از مخاطب رفع کند. به طور مثال به موضوعات بیشتری از اطلاعات شخص مورد نظر بپردازند و یا از عکس‌ها و یا حتی صدا‌های فرد مورد نظر در آن استفاده شود تا هم در موقع تماس سریع‌تر در دسترس قرار گیرند و هم در مواقع ضروری اطلاعات بیشتری از این افراد در دسترس باشد. یکی از این نرم‌افزار‌ها Photo Contacts Pro نام دارد که برای گوشی‌های ویندوز موبایل تهیه و طراحی شده است. این برنامه مانند توضیحات بالا امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بد نیست شما نیز برای معرفی آن با ما همراه باشید.
کد خبر: ۳۶۵۷۸۱

نرم‌افزار Photo Contacts Pro نگارش 0‌/‌6

برنامه در حدود 7 ـ 6 مگابایت ظرفیت دارد که می‌بایست حتما بر روی مموری داخلی نصب گردد وگرنه برنامه از ادامه کار باز خواهد ماند که این یکی از مشکلات نرم افزار مربوطه می‌باشد. چون بعضی از گوشی‌های موبایل از حافظه‌های داخلی با ظرفیت محدود بهره می‌برند و اختصاص چندین مگابایت از این حافظه به یک برنامه ممکن است باعث پر شدن ظرفیت حافظه مربوطه شود.

پس از نصب، برنامه از شما می‌خواهد که یک استایل و پوسته برای برنامه انتخاب کنید. پوسته‌های موجود بیش از 20 عدد می‌باشند که شما می‌توانید بر حسب سلیقه و دلخواه یکی را انتخاب کنید و به محیط اصلی برنامه وارد شوید. همچنین در ابتدای کار نیز می‌توانید زبان محیط برنامه را نیز برگزینید که دارای چندین زبان متنوع و کاربری نیز می‌باشد.

پس از انجام این مراحل تازه به قسمت اصلی و محیط برنامه وارد می‌شوید. 3 قسمت اصلی در آن وجود دارد که محیط بزرگ‌تر و خالی مربوط به شماره تلفن‌های وارد شده، محیط سمت راست مربوط به شماره گیر داخلی و گزینه‌های گشتن بین شماره‌ها و مخاطب‌های واردشده و محیط پایین مربوط به تنظیمات و گزینه‌های واردسازی اطلاعات در آن می‌باشد.

برای شروع کار ابتدا به قسمت تنظیمات می‌رویم. شما برای اول کار ابتدا می‌بایست یک اسم به دفترچه تلفن خود اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از گزینه contact بخش new Edit، آیتم New یا جدید را برای این کار انتخاب کنید. حال در این قسمت خواهید توانست اطلاعات جامعی از شخص مخاطب را وارد کنید. از این اطلاعات می‌توان به اسم، نام خانوادگی، عکس شخصی، شغل، شماره‌های محل کار و منزل و غیره، شناسه‌های کاربری در محیط‌های مختلف و... اسم برد. البته ذکر این نکته ضروری است که نیازی به وارد کردن همه این اطلاعات نیست و اینها صرفا وسیله‌ای هستند که در مواقع ضروری بتوان از آنها استفاده کرد.

پس از وارد کردن اطلاعات مربوطه OK را بزنید تا اسم شخص به صورت یک عکس در برنامه ظاهر شود. از این پس شما تنها می‌توانید با دیدن این عکس به شماره‌گیری پرداخته و از جستجو بین نام‌ها که بعضی ممکن است تکراری نیز باشد معاف شوید. حال اگر احتیاجی به ویرایش اطلاعات آن شخص داشتید، می‌توانید در همان قسمت به جای استفاده از گزینه New از گزینه Edit استفاده کرده و اطلاعات مربوطه را ویرایش کنید.

همچنین شما می‌توانید برای هر شخصی بر اساس دلخواه خود آهنگ متفاوتی را انتخاب کنید که این کار را نمی‌توانید از قسمت Rington‌ها انجام دهید. به صورتی که هر گاه شخص مخاطب با شما تماس گرفت اول این‌که عکس آن برای شما به صورت بزرگ نمایش داده خواهد شد تا سریع‌تر قابل شناسایی باشد هم قبل از این که به دیدن صفحه نمایش گوشی خود بپردازید از فاصله دور هم بتوانید با شنیدن صدای زنگ مربوطه شخص مورد نظر را شناسایی کنید.

همچنین این برنامه از گزینه Call Filter بهره می‌برد. فیلتر کننده تماس‌های تلفنی به شما کمک می‌کند که بتوانید به آنهایی که دوست ندارید تلفن آنها را جواب دهید پرداخته و آنها را در لیست سیاه گوشی خود قرار دهید تا پس از هر بار تماس آنها گوشی به طور خودکار آنها را شناسایی کرده و آنها را به نوعی برای شما رد تماس کند. این امکان در بعضی از برنامه‌های موبایل به طور مجزا تهیه شده است اما در این برنامه به صورت یک بخش موجود در کنار دیگر امکانات نرم افزار وجود دارد که این خود از کارا بودن آن حکایت دارد.

در قسمت پایین برنامه 3 گزینه مختلف وجود دارد که کار آنها نمایش محیط و استایل نمایش اسم مخاطب‌ها در این برنامه است که می‌توانید بر اساس دلخواه آن را به یکی از این 3 حالت در بیاورید که اولی عکس مخاطب با توضیحات و مشخصات کامل، دومی با مشخصات مختصر و سومی بدون مشخصات و صرفا به یک عکس در آن بسنده شده است.

در صورتی که اسامی افراد زیادی در برنامه وارد شده باشد می‌توانید آنها را بر اساس گزینه‌های مختلفی همچون حروف الفبا، شماره‌های تلفن و یا عکس‌های آنها دسته‌بندی کنید تا راحت‌تر یافت شوند.

از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به دسته بندی‌های مختلف در آن اشاره کرد. کار این دسته‌بندی‌‌ها به این صورت است که شما یک گروه ایجاد کرده و افراد مختلفی را در آن اضافه می‌کنید، حال با استفاده از گزینه‌های موجود در برنامه و گروه می‌توانید بدون انجام دادن تک تک آنها برای هر فرد، به طور کلی برای همه نفرات آن را انجام دهید. به طور مثال شاید بخواهید یک پیغام را برای همه ارسال کنید اما نه آنها را تک تک برای نفرات بفرستید نه تک تک اسامی را انتخاب کنید. کافی است در قسمت گروه‌ها برای آن یک پیامک نوشته و برای گروه به طور کلی ارسال کنید که کلیه این گزینه‌ها برای راحت‌تر شدن کار مخاطب طراحی شده است.

باید به این نکته اشاره کرد که این برنامه از امکانات بیشتری نیز بهره می‌برد که شما می‌توانید با کمی کنکاش و جستجو آنها را یافته و از کار کردن با آنها لذت ببرید. اگر شما نیز دوست دارید از این برنامه استفاده کنید، می‌توانید از آدرس اینترنتی زیر اقدام به دریافت نسخه‌ای از این برنامه کنید.

http:‌/‌‌/‌www.pocketx.net‌/‌products‌/‌

photocontactspro_ppc

پژمان عاملی فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها