در این سریال زندگی ولیعهد فتحعلیشاه قاجار در26 قسمت روایت می‌شود

عباس میرزا در نیمه راه «تبریز مه آلود»

تصویربرداری 50 درصد از سریال تاریخی تبریز مه‌آلود به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی به پایان رسید و کار تصویربرداری از لوکیشن‌های بازسازی شده تبریز در 150 سال پیش در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد. کار تازه ورزی، نگاهی تاریخی به زندگی حماسی عباس میرزا دارد. او ولیعهد فتحعلیشاه قاجار و یکی از دلیرترین و باکفایت‌ترین فرزندان این شاه ایرانی بود که می‌کوشید بر اوضاع نابسامان ایران آن روز فائق آید و در این راه تلاش کرد در برابر بیگانگان خارجی و عوامل داخلی آنها بایستد. این ایستادگی و تبحر در امور لشکری و کشوری این شاهزاده قاجار را در میان همتایانش کاملا متمایز کرده است.
کد خبر: ۳۶۴۲۸۵

بازیگر نقش عباس میرزا در این سریال، کوروش تهامی است که تلاش بسیاری کرده از پس ایفای این نقش مهم و پیچیده برآید، بجز او البته بسیاری از بازیگران مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ما نیز در این اثر هنرنمایی می‌کنند. محمدرضا شریفی‌نیا (فتحعلیشاه قاجار)‌، الهام حمیدی‌(زن فتحعلیشاه)،‌ جمشید مشایخی (میرزا عیسی فراهانی)‌، حسام نواب صفوی (لطفعلی‌خان زند)‌، رامین راستاد (ناپلئون بناپارت)‌، رزیتا غفاری (ریحان)‌، عنایت بخشی (پیرقلی‌خان)‌، ارژنگ امیرفضلی (خواجه یعقوب ماکاریان)‌، شهرام عبدلی (مهدی قلی‌خان)‌، سپند امیرسلیمانی (نظرعلی‌خان)‌، حسین باقریان (ستوان طابویه)‌، کمند امیرسلیمانی (آسیه)‌، محمد مطیع، امیر دژاکام، ولی‌الله مومنی، شاپور کلهر، حسین محب‌اهری، چنگیز وثوقی، کتایون اویسی و فقیهه سلطانی بازیگرانی هستند که در اثر هنرنمایی می‌کنند.

داستان این سریال از جایی آغاز می‌شود که فتحعلیشاه، صدراعظمش حاج‌ ابراهیم خان کلانتر را به قتل می‌رساند و به جای او میرزا شفیع را منصوب می‌کند. شاه همچنین تصمیم می‌گیرد گنجه و ایروان را از روس‌ها پس بگیرد، بنابراین به عباس میرزا ماموریت می‌دهد این مهم را به انجام برساند. عباس میرزا به طرف تبریز حرکت می‌کند و مقدمات بازپس‌گیری این دو شهر را آماده می‌کند؛ اما در این راه با ماجراهای بسیاری روبه‌رو می‌شود.

به گفته لدنی، تاکنون تدوین 50 درصد این اثر به پایان رسیده و 20 درصد صداگذاری نیز انجام شده است. کار تصویربرداری این سریال از خرداد آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا بهمن ادامه داشته باشد. در ساخت این سریال، مهران ملکوتی (صدابردار)‌، فرشاد خالقی (تصویربردار)‌، شهرام خلج (طراح گریم)‌، احمد قرائن (مدیر تولید)‌، کامبیز روشن‌روان (آهنگساز)‌، یلدا جبلی (تدوین)‌ و مسعود عجمی (عکاس)‌ همکاری می‌کنند.این سریال به سفارش شبکه یک سیما در 26 قسمت 50 دقیقه‌ای آماده می‌شود و قرار است در ایام دهه فجر از این شبکه پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها