پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا

دستکاری پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت : هر گونه دست کاری در گواهی نامه و پلاک خودرو علاوه بر تخلف ، جرم محسوب می شود .
کد خبر: ۳۵۷۸۴۷

به گزارش خبرگزاریها، سردار سرتیپ اسکندر مومنی در حاشیه همایش فرهنگ یاران ترافیک در جمع خبرنگاران درباره دست‌کاری شماره انتظامی برخی خودروها به منظور فرار از جریمه پلیس و ثبت این تخلفات به اسم افراد دیگری افزود: همه تلاش ما و همکاران این است که با به کار گیری سیستم‌های پیشرفته سرعت، صحت و دقت کار را افزایش بدهیم و صدور گواهی نامه‌های هوشمند نیز به همین منظور است.

وی با بیان این‌که ثبت تخلفات دارای چند مرحله است گفت: ابتدا افسر،تخلفات را می‌نویسد، سپس با آماده کردن برگه‌ها تخلفات در شبکه وارد می‌شود و چنانچه در هر یک از این مراحل عدد یاکدی اشتباه وارد شود، تخلف به اسم فردی دیگری ثبت خواهد شد.

سردار مومنی گفت: اشتباه در ثبت تخلفات به حداقل ممکن رسیده است و امیدواریم با سیستم جریمه‌های الکترونیکی و صدور گواهی نامه‌های هوشمند به صفر برسد.

وی افزود: هر گونه دست کاری در گواهی نامه و پلاک خودرو علاوه بر تخلف، جرم نیز محسوب می‌شود و همکاران ضمن جریمه این افراد، آنها را به محاکم قضایی معرفی می‌کنند.

سردار مومنی گفت: تاکنون نیز شمار زیادی از متخلفان به محاکم قضایی معرفی شده اند و با آنها برخورد و خودرو آنها نیز توقیف شده است.

وی همچنین به اجرای طرح فرهنگ یاران ترافیک اشاره کرد و گفت: با توسعه این طرح، فایده آن در آینده‌ای نزدیک مشاهد می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این‌که این طرح طولانی مدت نیست افزود:در دراز مدت قانون گرایی در وجود دانش آموزان نهادینه می‌شود اما در کوتاه مدت تاثیر قابل توجهی دارد.

وی با بیان این‌که وجود دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس در داخل خودرو‌ها به کاهش تلفات کمک کرده است افزود: یکی از دلایل کاهش تلفات در تیر و مرداد حضور همیاران پلیس در هر خودرو بوده است.

سردار احمدی مقدم:
دستکاری پلاک جعل در اسناد دولتی است

همچنین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: دستکاری پلاک خودروها جعل اسناد دولتی است و با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

 سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در حاشیه همایش فرهنگیاران ترافیک با اشاره به تخلف برخی از رانندگان و دستکاری پلاک از سوی آنان گفت: با تشدید سیستم های کنترلی تمامی تخلفات به صورت هوشمند پایش می‌شود.

وی ادامه داد: هرگونه دستکاری در پلاک از سوی افراد جعل در اسناد دولتی است و افراد علاوه بر جریمه به محاکم قضائی معرفی می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: شناسایی افرادی که اقدام به دستکاری پلاک خود می‌کنند با سیستم‌های کنونی برای پلیس بسیار آسان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها