فوتبال غرب آسیا

ایران - عمان به مصاف هم می‌روند

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در حالی فردا سه شنبه به مصاف عمان می‌روند که حتی با وجود شکست در این بازی نیز شانس صعود به مرحله دوم مسابقات فوتبال غرب آسیا را دارند.
کد خبر: ۳۵۵۹۴۳

به گزارش مهر، در روز سوم مسابقات فوتبال غرب آسیا تیم ملی فوتبال بحرین که در روز نخست رقابت‌ها با سه گل مقابل تیم کشورمان شکست خورد بود با نتیجه 2 بر صفر از سد عمان گذشت و با این نتیجه شانس شاگردان قطبی را برای صعود به مرحله دوم مسابقات دوچندان کرد.

با این شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار عصر سه شنبه مقابل عمان حتی اگر با نتیجه 2 بر صفر نیز تن به شکست دهد، این شانس را دارد که به عنوان صدرنشین گروه A مسابقات فوتبال غرب آسیا به مرحله دوم رقابت‌ها راه یابد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان در چارچوب مرحله گروهی مسابقات فوتبال غرب آسیا ساعت 17:30 فردا سه‌شنبه در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که با کسب چهار عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم حاضر در مسابقات فوتبال غرب آسیاست، در ششمین دوره این مسابقات که هم اکنون در امان اردن در حال پیگیری است، نیز مدعی اصلی قهرمانی است.

شاگردان افشین قطبی در دور نخست مسابقات غرب آسیا بهترین نتیجه را کسب کردند و نشان دادند شانس نخست قهرمانی این رقابت‌ها هستند. این تیم که سال 2010 را بدون شکست پشت سر می گذارد، به اهدافی بالاتر از پیروزی مقابل عمان و قهرمانی در مسابقات غرب آسیا می اندیشد و بلندپروازانه تر از این فکر می کند اما مجال و میدان تدارکاتی غرب آسیا فرصتی است برای شناخت بهتر تیم که قطبی و دستیارانش آن را از دست نمی دهند.

دو تیم ایران و عمان تاکنون هفت بار با هم دیدار کرده‌اند که ایران چهار پیروزی و عمان نیز یک برد بدست آورده‌اند و 2 بازی آنها نیز مساوی شده است. در این دیدارها تیم ملی فوتبا کشورمان 14 گل به ثمر رسانده و تنها 9 گل دریافت کرده است.

2 تیر 1372: ایران صفر - عمان صفر (مقدماتی جام جهانی 1994)
11 تیر 1372: عمان صفر - ایران یک (مقدماتی جام جهانی 1994)
25 خرداد 1375: ایران 2 - عمان صفر (مقدماتی جام ملت‌های آسیا 1996)
1 تیر 1375: عمان یک - ایران 2 (مقدماتی جام ملت‌های آسیا 1996)
17 آذر 1377: ایران 2 - عمان 4 (بازی‌های آسیایی بانکوک - 1998)
17 مرداد 1380: ایران 5 - عمان 2 (مسابقات چهارجانبه جام ال‌جی تهران)
3 مرداد 1383: عمان 2 - ایران 2 (مسابقات جام ملت های 2004 آسیا)
6 مهر 1389: ایران ؟ - عمان ؟ (مسابقات فوتبال غرب آسیا)

ششمین دوره رقابت های فوتبال غرب آسیا - جام زر ماکارون -  از 2 تا 11مهرماه جاری با شرکت 9 تیم منطقه غرب آسیا شامل: ایران، اردن، بحرین ، عمان ، سوریه ، عراق، یمن، فلسطین و کویت در شهر امان پایتخت اردن برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی این رقابت ها در گروه اول با تیم های بحرین و عمان همگروه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها