رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان از معدن انگوران به عنوان یک ذخیره بسیار ارزشمند برای استان عنوان کرد و گفت: 70 درصد تولید روی و 80 درصد سرب کشور در زنجان تولید می شود.
کد خبر: ۳۴۹۱۹۴
به گزارش مهر در زنجان ، محمدعلی عابدینی ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان افزود :  شرکت شهرکهای صنعتی ایران توانسته است 863 شرکت و ناحیه صنعتی را مصوب کند که از این تعداد در حال حاضر 16  شهرک و ناحیه صنعتی در استان  زنجان فعال است.
 
وی از صدور 932 فقره پروانه بهره برداری صنعتی توسط سازمان صنایع و معادن استان خبر داد و اظهار داشت: برای این تعداد واحد صنعتی، سرمایه گذاری معادل 12 هزار و 912 میلیارد ریال صورت گرفته است تا زمینه اشتغال 30 هزار و 768 نفر در استان فراهم شود.
 
عابدینی 96 درصد صنایع استان زنجان را در حوزه صنایع کوچک اعلام کرد و افزود: متأسفانه رتبه صنعتی استان که در جایگاه 15 قرار گرفته است، به هیچ وجه مطلوب نبوده و حق استان دراین زمینه بیش از این است.
 
معاون برنامه ریزی استانداری زنجان از شرکت شهرک های صنعتی به عنوان مهم ترین جایگاه استقرار صنایع ضابطه مند در کشور یاد کرد و گفت: استان زنجان نیازمند یک شهرک صنعتی بزرگ است.
 
علی اکبر کریمی با بیان اینکه این استان از داشتن شرکت صنعتی مقیاس بزرگ که امکان توسعه واحدهای بزرگ را در استان فراهم آورد، محروم است، افزود: باید بتوانیم یک شهرکت صنعتی با مقیاس حداقل دو هزار هکتار در استان ایجاد کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها