شورجه خبر داد

پیش‌تولید مجموعه تلویزیونی شهید بروجردی اواسط شهریور

پیش‌تولید مجموعه تلویزیونی شهید بروجردی به کارگردانی جمال شورجه و تهیه‌کنندگی حسن صابری اواسط شهریورماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۳۹۰۸۲

جمال شورجه در گفتگو با فارس در خصوص مجموعه تلویزیونی شهید بروجردی گفت: به محض نهایی شدن فیلمنامه کار این پروژه آغاز می‌شود.پیش‌بینی ما این است که اواسط شهریورماه پیش‌تولید مجموعه را آغاز کنیم و امیدوارم اواخر پاییز یا اوایل زمستان فیلمبرداری این مجموعه آغاز شود.

مجموعه تلویزیونی شهید بروجردی به سفارش گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیما و تهیه‌کنندگی حسن صابری ساخته می‌شود.شهید محمد بروجردی در سال 1333 در روستای دره گرگ از توابع بروجرد در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. از شش سالگی پدرش را از دست داد. چند سال پس از مرگ پدر، به همراه خانواده به تهران آمد و در خیابان مولوی ساکن شد. چند سالی به کار کردن در خیاطی و درس خواندن در کلاس‌های شبانه مشغول شد.

وی در سن هفده سالگی ازدواج کرد و یک سال بعد به سربازی فراخوانده شد ولی از خدمت سربازی فرار کرد و به قصد دیدن امام خمینی (ره) به مرز ایران و عراق گریخت که در سوسنگرد دستگیر و برای شش ماه زندانی شد. بعد از این مدت، دوباره به تهران برده شد و سربازی خود را به پایان رساند.

وی در سال‌های پیش از انقلاب، در تهران با برخی مبارزان انقلابی آشنا شد و در تکثیر و توزیع اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی رهبر کبیر انقلاب کوشید.

شهید بروجردی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مدتی کوتاه مسئول زندان اوین بود و بعد نیز به عنوان یکی از دوازده نفر عضو تیم مؤسس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایه گذاری این نهاد شرکت کرد.

این شهید بزرگوار در مردادماه سال 1358 به عنوان یکی از فرماندهان سپاه به منظور مبارزه با ضدانقلابیون به پاوه رفت.

شهید بروجردی اول خردادماه سال 1362 در جاده مهاباد به نقده به درجه رفیع شهادت نائل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها