سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: غنی‌سازی اورانیوم در محدوده فعالیت‌های صلح آمیز، حق همه کشورهای عضو آژانس و امضاء کنندگان NPT است. چرخه سوخت در ایران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۳۳۸۲۵۳

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری امروز سه‌شنبه با خبرنگاران، در پاسخ به پرسش فارس در خصوص حضور ایران در کنفرانس کابل که 29 تیرماه برگزار می‌شود، با اشاره به ارسال دعوتنامه رسمی وزیر خارجه افغانستان از متکی وزیر امور خارجه و تأکید مجدد معاون وزیر خارجه افغانستان بر حضور ایران در این کنفرانس خاطرنشان کرد: شرکت ایران در این کنفرانس در دست بررسی است.

وی افزود: آنچه مهم است این که رویکردها، جلسات و برنامه‌هایی که در این زمینه طراحی می‌شود، به صلح و ثبات و امنیت در افغانستان کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسش دیگر فارس درباره برخورد خشونت آمیز آمریکا با کاوه افراسیابی استاد دانشگاه آمریکا، به پلیس آمریکا توصیه کرد که رفتار انسانی را در دستور کار خود قرار دهد و در عین حال تصریح کرد: ما نسبت به دفاع از حقوق اتباعمان کوتاه نخواهیم آمد.

وی همچنین با بیان اینکه کارهای عملیاتی نیروگاه بوشهر تقریبا به اتمام رسیده است، افزود: انشاءالله این نیروگاه در شهریورماه افتتاح خواهد شد.

مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران حاضر است در راستای گفت‌وگو با 1+5 غنی سازی را متوقف کند؟ خاطرنشان کرد: غنی‌سازی اورانیوم در محدوده فعالیت‌های صلح آمیز، حق همه کشورهای عضو آژانس و امضاء کنندگان NPT است.

وی غنی‌سازی 20 درصد را جزو فعالیت‌های صلح آمیز برشمرد و گفت: چرخه سوخت در ایران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به فارس همچنین گفت که پاسخ نامه‌های گروه وین در دست اقدام است و افزود: حتما پاسخ خانم اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها