آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد :

وظیفه ‌‌سنگین‌ما درقبال حمایت رهبری‌

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت‌های داهیانه در کنار تأکیدات ایشان مبنی بر ضرورت ایجاد اطمینان عمومی در جامعه نسبت به دستگاه عدلیه وظیفه ما را تا رسیدن دستگاه قضایی به جایگاه مطلوب سنگین‌تر کرده است.
کد خبر: ۳۳۷۹۶۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله صادق آملی لاریجانی با اشاره به سخنان و رهنمودهای هوشمندانه و دقیق مقام معظم رهبری درباره وظیفه دستگاه قضایی که مسیر آینده را برای ما روشن کرد، افزود: ایشان در مقام ارزیابی دستگاه و یا شخص تعارف ندارند و این برای ما افتخار است که ولی امر مسلمین جهان از عملکرد ما اظهار رضایت کنند که حتماً این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه قسط و عدالت در جامعه است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خواسته دائمی معظم له مبنی بر شکل‌گیری دستگاه قضا بر اساس اینکه بتواند به عنوان ملجأ و پناهگاه مظلومان مطرح شود، باید مطمع‌نظر همه مسئولان قضایی باشد، اضافه کرد: همانطور که ایشان فرمودند این کار آسان نیست اما این وظیفه آحاد شاغلان در دستگاه قضاییه است که با توجه به بازسازی نیروی انسانی براساس منویات مقام معظم رهبری، بتوانند این مهم را به انجام رسانند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با ابراز رضایت از روند برگزاری هفته قوه قضاییه، اطلاع‌رسانی، گزارش کمیسیونها و دوری از تبلیغات غیر ضروری را از محسنات این همایش دانست و گفت: باید دبیرخانه دائمی در این زمینه، نتایج کار کمیسیونها و اهداف ترسیم شده را به صورت سالیانه رصد کند تا بتواند در همایش مشابه بعدی از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود و مباحث مطرح شده، منتج به نتیجه صائب شود.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر توجه کافی به بحث اطلاع‌رسانی صحیح اضافه کرد: بسیاری از نارضایتی‌ها درباره دستگاه قضایی عدم اطلاع از وظایف و اختیارات قوه قضاییه است و اگر روند رسیدگی در دستگاه قضایی درست تبیین شود، اعتماد مردم به مسئولان قضا بیشتر می‌شود و احتمالاً‌ برخی از شبهات در این زمینه برطرف خواهد شد و این میسر نمی‌ شود مگر با تعامل دوسویه با مردم و این سیاستی است که باید عملی شود.

آیت الله آملی لاریجانی ضرورت نهادینه شدن اقدامات اطلاع‌رسانی و استفاده بهینه از ظرفیت رسانه ملی را یکی از مهمات اطلاع‌رسانی و بیان عملکردهای مؤثر قوه قضاییه دانست و افزود: استفاده از رسانه ملی برای درک افکار عمومی و استفاده از نظریات صاحب‌نظران باید بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن عید مبارک مبعث رسول اکرم (ص) افزود: با مبعث حضرت پیامبر اعظم (ص) بشریت توانست با عوالم بالا اتصال پیدا کند و این اتصال انسان به مقام علوی میسر نشده است مگر اینکه شخص پیامبر صلوات الله علیه خود به مقامی صعود کرده باشد که بتواند کلام عظیم حضرت حق را تلقی کند و وسیله نزول این مضامین عالیه را برای انسانها فراهم کند.

در ادامه این جلسه ضمن ارزیابی برنامه های برگزار شده در هفته قوه قضاییه، چگونگی بکارگیری و استفاده از فن‌آوری نوین در دستگاه قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها