در طرح تابستانی، رانندگانی که موادمخدر یا الکلی مصرف کنند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

برخورد جدی با 6 تخلف حادثه‌ساز رانندگی

این آخرین اخطار است: پلیس خودروی رانندگانی را که در سفرهای تابستانی امسال در جاده‌های کشور مرتکب 6 تخلف حادثه‌ساز شوند، به پارکینگ منتقل می‌کند و رانندگان متخلف را نیز برای سنجش سلامت جسمی و روانی به بهداری ناجا می‌فرستد.
کد خبر: ۳۳۷۵۲۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، فرمانده پلیس‌راه کشور روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح طرح تابستانی پلیس‌راه، آخرین خط و نشان را برای رانندگان متخلف کشید و از معرفی رانندگانی که نتایج تست سلامت آنها بیانگر اعتیاد یا استفاده از مواد الکلی و قرص‌های روانگردان باشد، به مراجع قضایی خبر داد.

به گفته سردار محسن بیگی، در طرح تابستانی پلیس‌راه که اجرای آن از ابتدای تیرماه در تمام جاده‌های کشور آغاز شده است، پلیس با 6 تخلف حادثه‌ساز رانندگی شامل عدم استفاده از کمربند ایمنی برای خودروها و کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت، سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت فاصله طولی و حرکت بین خطوط، به طور جدی برخورد خواهد کرد.

وی از تقویت حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس در جاده‌های اصلی و فرعی، افزایش تعداد بازرسان کنترل نامحسوس در سطح جاده‌ها و داخل ناوگان حمل و نقل عمومی، نصب دوربین‌های ثبت و کنترل سرعت در جاده‌های پرتردد کشور و تجهیز تمام پاسگاه‌های پلیس‌راه به دستگاه‌های کنترل سرعت در طرح تابستانی پلیس‌راه خبر داد.

صدور یک میلیون قبض جریمه طی 50 روز

به گفته فرمانده پلیس‌راه کشور، طی 50 روز گذشته یک میلیون و 32 هزار و 500 فقره قبض جریمه توسط نیروهای پلیس‌راه برای رانندگان متخلف صادر شده است که سرعت غیرمجاز با 426 هزار و 700 مورد جزو بیشترین تخلفات و پس از آن نبستن کمربند ایمنی با 361 هزار و 800 فقره بیشترین تخلفات رانندگان بوده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان این ‌که بی‌توجهی به جلو و عدم رعایت فاصله طولی مطمئن در 3 ماه گذشته عامل 4/28 درصد تصادفات بوده است، افزود: تخطی از سرعت مطمئنه با 4/23 درصد، انحراف به چپ با 9/19 درصد و تغییر مسیر ناگهانی با 5‌/‌16 درصد از مهم‌ترین علل تصادفات رانندگی طی 3 ماه گذشته است.

سردار بیگی در حالی سواری‌ها و وانت‌بارها را عامل 2/55 درصد تصادفات رانندگی طی 3 ماهه اول امسال عنوان می‌کند که موتورسیکلت‌ها با 22 درصد، کامیون‌ها با 2/13 درصد، عابران پیاده با 3/7 درصد و خودروهای حمل و نقل عمومی با 3/2 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

سردار بیگی با اشاره به وقوع 62 درصدی تصادفات رانندگی در شعاع 30 کیلومتری شهرها، از تحت ‌پوشش قرار گرفتن جاده‌های روستایی با اجرای طرح راهوران محله خبر داد و گفت: تاکنون 7 هزار و 530 نفر از دهیاران و معلمانی که دارای مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم هستند به عنوان راهوران محله جذب شده‌اند و قرار است پس از آموزش‌های لازم در طرح تابستانی پلیس‌راه از آنها استفاده شود.

اول ایمنی، سپس افتتاح

ایمن‌سازی و رفع نواقص ایمنی برخی جاده‌های مشکل‌دار کشور از دیگر اقداماتی است که به منظور افزایش ایمنی شهروندان در سفرهای تابستانی امسال به طور جدی در دستور کار پلیس راه قرار گرفته است؛ به طوری که فرمانده پلیس‌راه کشور از اعلام بدون اغماض مشکلات برخی جاده‌های ناامن کشور به سازمان راهداری و تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر این نواقص خبر داد.

به گفته سردار بیگی، نه تنها جاده‌های موجود بلکه محورها و مسیرهای جدید نیز اگر مشکل و نقصی داشته باشند تا زمان رفع این نواقص اجازه افتتاح را از پلیس نخواهند گرفت.

پوران محمدی/ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها