با پیام ضرغامی آغاز شد

همایش مستندسازان سیمای استان‌ها

همایش سراسری مستندسازان سیمای استانهای ایران با پیام مهندس ضرغامی رییس سازمان رسانه ملی روز چهارشنبه در یاسوج آغاز شد .
کد خبر: ۳۳۴۵۲۲

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در بخشی از پیام رییس سازمان صدا و سیما آمده است ؛ مستند چنانچه متکی به پژوهش و رویکردی هنرمندانه باشد منتهی به خلق آثاری تأثیرگذار و ماندگار خواهد شد و مستند ساز با ذات کاوشگر خویش ، از فراسوی تاریخ تا دل طبیعت و به گستره جغرافیای سیاسی و اجتماعی ملت ها ، لایه های عمیق هستی را می کاود و در هر برداشت به اندیشه امید می بخشد و نگاه را به حقیقت آگاه می سازد.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا و سیما هم در این همایش با اشاره به اینکه در گذشته نگاه به مستندسازی تک بعدی بود به مستند سازان گفت : نگاه مستند ساز باید پیشرفته و نو باشد و نباید خود را در قالبهای تکراری و کهنه محبوس کنیم زیرا آنچه به مستند روح می دهد و احساس و خرد مخاطب را با اثر پیوند می زند صداقت و اخلاص برنامه ساز است.

موسوی مقدم افزود : باید سبکی جدید ، متناسب با شرایط جامعه با رویکرد بومی و اثربخش در حوزه تولید آثار مستند ابداع کنیم تا بتوانیم در عصر رقابت رسانه ای حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او با اشاره به قابلیت های فراوان طبیعی ، فرهنگی ، اجتماعی و سرمایه های ارزشمند معنوی و وجود ظرفیت در مراکز کشور گفت: آنچه می تواند موفقیت ما را در رقابت رسانه ای در عرصه های بین المللی فراهم کند مستند سازی است و با همین رویکرد توجه به تولید آثار مستند فاخر و حمایت از مستندسازان امسال مورد توجه مسوولان رسانه ملی است و در این راستا هم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

دبیر همایش هم گفت : از آنجا که در هفدهمین جشنواره تولیدات مراکز ، امسال به عنوان سال نهضت مستند سازی نامگذاری شد ، همایش پیش رو با تأکید ویژه بر مستندسازی هدف‌ گذاری شده است.

بهنام راد با اشاره به توجه رسانه به بحث خصوصی سازی در تولید مستند افزود:در این همایش در خصوص سیاست‌های کلی بـرنامه‌سازی و تولید مستندهای فاخر ، مسائل تئوریک از جمله اهمیت و جایگاه مستندسازی و جایگاه پژوهش‌های برنامه‌ای در آثار مستند بحث و تبادل نظر می شود و کارگاه‌های آموزشی نیز در برنامه‌های همایش پیش‌بینی شده است.

در همایش 2 روزه مستندسازان سیمای استانها که با حضور مدیران تولید و 150 مستند ساز برگزار می شود، مستند سازان درباره چگونگی تولیدآثار مستند و تحقق شعار نهضت مستندسازی در رسانه ملی بحث و تبادل نظر می کنند .

در این همایش اهداف و برنامه های رسانه ملی برای افزایش کمی و کیفی آثار مستند و ارائه راهکار اصولی برای تقویت این بخش ارائه می شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها