در حالی که هواداران باشگاه استقلال برای تعیین مدیریت این باشگاه لحظه‌شماری می‌کنند، بلاتکلیفی باشگاه استقلال با بحث و جدل‌های مدیریتی همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین اظهار نظر در این رابطه، واعظی‌آشتیانی مدیرعامل مستعفی باشگاه، سازمان تربیت بدنی را به فرصت سوزی متهم کرد.
کد خبر: ۳۳۲۸۶۳

آشتیانی دیروز با حضور در برنامه زنده شبکه خبر به شدت از علی سعیدلو، رئیس سازمان ورزش و امیدوار رضایی یکی از اعضای هیات مدیره این باشگاه انتقاد کرد.

او با بیان این‌که یک هفته قبل از برگزاری نشست با سعیدلو، سوم خرداد ماه در جلسه هیات مدیره باشگاه ضمن ارائه گزارش کامل عملکرد، از سمت خود استعفا کرده است، تصریح کرد: بلافاصله پس از اعلام استعفای من، خسرو دانشجو ، رئیس هیات مدیره باشگاه طی تماسی تلفنی موضوع را به اطلاع سعیدلو رساند و وی در پاسخ به دانشجو اعلام کرد که طی یکی، دو روز آینده در ارتباط با مسائل مالی باشگاه جلسه‌ای برگزار کرده و تعیین تکلیف خواهد شد. روز 9 خرداد پیش از آنکه سعیدلو در جلسه حاضر شود، دانشجو اعلام کرد که طی هفته چندین بار با سعیدلو تماس گرفته و او پاسخ تلفنش را نداده است، این یعنی یک هفته فرصت‌سوزی از طرف سازمان تربیت بدنی.

آشتیانی با اشاره به خواسته سعیدلو برای تامین 60 درصدی هزینه‌های باشگاه ازطریق درآمد‌زایی، افزود:کدام هیات مدیره‌ای می‌تواند در شرایط کنونی اقتصاد امروز، چنین درآمد هنگفتی داشته باشد. هزینه باشگاه در سال گذشته بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که از این مبلغ حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از طریق جذب اسپانسر تامین شد.

آشتیانی در پاسخ به این صحبت سعیدلو که استعفای کتبی هیات مدیره به دست او نرسیده است، ادامه داد: اصولا این‌که بحث استعفای کتبی را مطرح می‌کنند برای من تعجب‌آور است؛ چرا که استقلال و پرسپولیس براساس قانون تجارت اداره می‌شوند و آقایان اگر این قانون را نمی‌شناسند توصیه می‌کنم آن را مطالعه کنند. در این قانون خبری از استعفای کتبی نیست.

وی افزود:براساس ماده 112 قانون تجارت اگر مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره استعفا کرده یا بنا به هر دلیل قادر به ادامه کار نباشند، فرد یا افراد باقی مانده و در نهایت بازرس مجمع باشگاه باید درخواست برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده کند و اگر امیدوار رضایی تنها عضو باقیمانده هیات مدیره یا بازرس این کار را نکرده تخلف مرتکب شده است. بنابراین هیچ مسوولیتی متوجه ما نیست و سازمان تربیت بدنی باید پاسخگوی فرصت سوزی موجود باشد.

وی درمورد این گفته سعیدلو که مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کمک کرده است، خاطرنشان کرد: مثل این‌که کارشناسان سازمان تربیت بدنی متوجه نیستند که بودجه ما سالانه نیست و فصلی بسته می‌شود. حال بر فرض مثال بپذیریم که سعیدلو این مبلغ را به استقلال کمک کرده است. این مبلغ کجا و 8.5 میلیارد تومان هزینه کجا؟ اگر هم بودجه ما را سالانه حساب می‌کنند پس چرا در سه ماهه اول سال 89 یک ریال به استقلال پرداخت نشده است؟ ما آن مبلغ سازمان تربیت بدنی را هزینه بدهی‌های گذشته باشگاه کردیم و امروز هم تنها 2.5 میلیاردتومان بدهکار بازیکنان و مربیان هستیم، این در حالی است که باشگاه پرسپولیس 12 میلیارد تومان بدهکار است.

آشتیانی همچنین در پاسخ به صحبت سعیدلو مبنی بر حسابرسی مسائل مالی باشگاه، تصریح کرد: هیچ ایرادی ندارد روزی من در شورای شهر حساب مالی سعیدلو را بررسی می‌کردم، او هم امروز حساب و کتاب ما را در استقلال بررسی کند. ما هیچ ابایی از این موضوع نداریم و همه ورود و خروج مالی باشگاه به صورت کاملا استاندارد و دقیق مشخص است در حالی که قبل از ما باشگاه یک حساب بانکی نداشت ما حساب بانکی باشگاه و همه بازیکنان را افتتاح کردیم. این برای ما یک افتخار است که همه حساب و کتاب‌هایمان دقیق است.

وی افزود: با همه احترامی که برای سعیدلو قائلم، باید بگویم نمی‌توانم با او کار کنم و درخواست می‌کنم بیشتر از این در حق استقلال جفا نکنند.

مدیرعامل مستعفی استقلال در پاسخ به اظهارات کفاشیان که گفته بود به سعیدلو توصیه کرده وی را برکنار کند، تصریح کرد: حرف کفاشیان بسیار درست است. برخی نمی‌خواهند فکر نو و درست وارد فوتبال شود و طبیعی است که در مقابل افکار نو مقاومت کنند. محور فعالیت ما در باشگاه استقلال مدیریت فرهنگی بود و خبری از بازیکن‌سالاری و مربی‌سالاری نبود اماعده‌ای دلشان نمی‌خواست این روند حکمفرما شود و دوست داشتند استقلال نابسامان باقی بماند.

امید توفیقی
گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها