به دلیل عدم ارائه برنامه امتحانی دقیق

برخی دانش‌آموزان از امتحان نهایی جا ماندند

برخی دانش‌آموزان مدرسه ای در تهران مثل هر روز برای امتحان دادن به مدرسه رفتند اما در لحظه ورود متوجه شدند که ساعت امتحان را اشتباه گرفتند و دیر به مدرسه رسیدند و از آن بدتر اینکه گریه‌های آنها دل مدیر را به رحم نیاورد و از امتحان جا ماندند.
کد خبر: ۳۳۲۶۸۴

به گزارش فارس ، استرس امتحان با فرا رسیدن خرداد ماه دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد و این امر حاکی از آن است که آنها نیازمند آرامش و خیال آسوده هستند.

والدین با درک فرزندانشان و مسئولان مدارس با ارائه برنامه امتحانی منظم و تقویت اعتماد به نفس در ایجاد آرامش برای دانش‌آموزان مؤثر هستند اما گاهی اوقات برخی از مدیران مدارس به جای اینکه دانش‌آموزان را در این مرحله سرنوشت‌ساز یاری کنند، اضطراب و نگرانی را در آنها افزایش می‌دهند.

اصولاً آموزش و پرورش یک هفته قبل از شروع امتحان به دانش‌آموزان برنامه امتحانی ارائه می‌کند و تاریخ، ساعت و نام دروس در این برنامه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

4 دانش‌آموز یکی از مدارس کاردانش منطقه 7 شهر تهران به دلیل اینکه در برنامه امتحانی شان قید شده بود که امتحانات دروس عمومی ساعت 8 صبح و دروس اختصاصی ساعت 10 صبح برگزار می‌شود به طور اشتباه به جای اینکه رأس ساعت 8 صبح در جلسه امتحان حضور پیدا کنند، قبل از ساعت 10 صبح در مدرسه حضور می‌یابند.

این دانش‌آموزان که با آمدن به مدرسه متوجه اشتباهشان شده بودند به دفتر مدیر مدرسه مراجعه کرده و با چشمانی گریان از مدیر مدرسه خواهش کردند که این بار آنها را بخشیده و اجازه دهد تا آنها در جلسه امتحان حضور پیدا کنند اما مدیر مدرسه نپذیرفت.

دانش‌آموزان به ساعات امتحان بی توجهی کردند

«ص.پ» مادر یکی از این دانش‌آموزان در این خصوص می‌گوید: این مدرسه قبل از شروع امتحانات پایان سال به دانش‌ آموزان برنامه امتحانی درسی ارائه کرده بود اما این برنامه به نوعی دقیق و قابل فهم نبود.

وی اضافه می‌کند: در برنامه امتحانی دانش‌آموزان تمامی رشته‌های کاردانش این مدرسه ساعت برگزاری امتحانات دروس عمومی را ساعت 8 صبح و امتحانات دروس اختصاصی را 10 صبح اعلام کرده بود اما در این برنامه ساعت برگزاری امتحانات تئوری و عملی دروس اختصاصی بیان نشده بود و این امر باعث شد تا تعدادی از دانش‌آموزان به طور اشتباه از امتحانات نهایی جا بمانند.

این مادر دانش‌آموز ادامه می‌دهد: مدیران و معلمان همانند سایر والدین دارای فرزند هستند و می‌دانند که آغاز خرداد شروع استرس و اضطراب دانش‌آموزان است پس باید طوری برای امتحانات آنها برنامه‌ریزی کنند تا هیچ دانش‌آموزی دچار مشکل، نگرانی و سردرگمی نشود.

معاون این هنرستان نیز در خصوص این موضوع بیان می‌کند: این مدرسه در ماه اخیر برنامه امتحانی را به تمامی دانش‌آموزان ارائه کرده است و مسئولیت عدم بی‌توجهی آنها به ساعات برگزاری امتحانات، به مدرسه مربوط نمی‌شود.

وی اضافه می‌کند: خبر جاماندن 4 دانش‌آموز از حضور در جلسه امتحان صحیح است زیرا برخی از دانش‌آموزان امتحان خود را داده و از جلسه امتحان خارج شده بودند.

زکریا یازرلو ، رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص ، اظهار می‌دارد: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برای رفاه حال دانش‌آموزان و والدین آنها به تمامی تخلفات مدیران مدارس شهر تهران رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ مدیر مدرسه‌ای به دلیل چند دقیقه تأخیر نباید دانش‌آموزی را از حضور در جلسه امتحان محروم کند، اضافه می‌کند: سامانه ارتباط مردمی شهر تهران به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیشنهادات و شکایات شهروندان تهرانی است.

یازرلو گفت: دانش‌آموزان تهرانی باید دارای احساس مسئولیت باشند و انظباط را سرلوحه تمامی کارهای خود قرار دهند همچنین مدیران و معاونان مدارس شهر تهران باید برنامه‌های امتحانی دانش‌آموزان را به صورت مجزا یعنی برنامه امتحانی دروس تخصصی و دروس عمومی را تهیه و در اختیار آنها قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها