افزایش سرطان مثانه در سنین پایین

رئیس انجمن اورولوژی ایران نسبت به کاهش سن ابتلا به تومور مثانه در کشور هشدار داد و گفت: پایین آمدن سن مصرف سیگار و مواد مخدر سبب شیوع سرطان مثانه در میان جوانان ایرانی شده است. دکتر سیدجلیل حسینی که به مناسبت برپایی سیزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران که 23 تا 26 اردیبهشت در تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: براساس کتب مرجع پزشکی، سن بروز سرطان مثانه 60 تا 70 سالگی است که متاسفانه سن شروع این بیماری هم‌اینک از دهه ششم و هفتم زندگی به دهه سوم کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۲۷۸۳۳

وی گفت: به دلیل آن که مواد سمی تولید شده به واسطه کشیدن سیگار باید از راه ادرار دفع شود، باقی ماندن مواد سمی برای مدت زمان طولانی در ادرار با غلظت زیاد سبب ایجاد سرطان مثانه می‌شود.

دکتر حسینی با ابراز تاسف از مراجعه دیرهنگام بیماران مبتلا به تومورهای مثانه به پزشکان اورولوژیست اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع سرطان مثانه در کل کشور، بیمارانی که تومور مثانه دارند، گاهی با علائم پیشرفته به پزشک مراجعه می‌کنند که به دلیل بزرگ شدن تومور و سرایت آن به دیگر نقاط بدن، شانس درمان در آنها کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن اورولوژی ایران تصریح کرد: در کنگره امسال، دستاوردهای نوین در زمینه ناباروری مردان، عقیمی، اختلالات جنسی و... (آندرولوژی)، اورولوژی اطفال شامل ناهنجاری‌های مجاری ادراری از دوران پیش از تولد (پره ناتال) و ناهنجاری‌های مادرزادی، اورولوژی زنان (بی‌اختیاری ادراری، جراحی، جراحی لگن و...)، پیوند کلیه، تروماهای (صدمات) دستگاه ادراری و جراحی‌های ترمیمی، جراحی، تشخیص بالینی و آزمایشگاهی، تومورهای دستگاه ادراری و غدد فوق کلیوی، درمان‌های پزشکی و جراحی سنگ‌های کلیه، عفونت‌های ادراری و... مورد بحث و هم‌اندیشی متخصصان قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها