آغاز به کار سه شبکه تلویزیون دیجیتالی زمینی در ژاپن

جام جم آنلاین :ژاپن ، اولین شبکه های تلویزیون دیجیتال زمینی خود را راه اندازی کرد. به گزارش رویتر سه شبکه تلویزیونی
کد خبر: ۳۲۷۶۵
دیجیتالی به طور هم زمان در سه شهر بزرگ ژاپن فعالیت خود را آغاز کردند.
ژاپن قصد دارد تا سال 2006 سراسر کشور را دیجیتالی کند و تا سال 2011 کلیه تلویزیونهای آنالوگ را از رده خارج کند و سیستم پخش رادیو و تلویزیونی خود را تمام دیجیتال کند.
این شبکه های دیجیتالی زمینی هم اکنون در شهرهای توکیو ، اوزاکا و ناگویا آغاز به کار کرده اند و برنامه های ویژه ای را برای دارندگان تلویزیون دیجیتال پخش می کنند.
انجمن ارتقای پخش دیجیتالی ژاپن که مشتمل بر 158 پخش کننده تلویزیونی است اعلام کرده است که نزدیک به 12 میلیون خانواده در این سه شهر می توانند با خرید تلویزیون دیجیتال و یا ارتقای تلویزیون های موجود خود به دیجیتال از برنامه های این سه شبکه استفاده کنند.
این انجمن اعلام کرده است که هم اکنون 300 هزار خانواده ژاپنی دارای تلویزیون دیجیتالی هستند.
تلویزیون دیجیتال در ژاپن به شدت گران است و ارتقای سیستم های فعلی به دیجیتال نیز چندان ارزان تمام نمی شود.
با اینحال دلیل عمده عدم استقبال از تلویزیونهای دیجیتال در ژاپن ، گرانی آن نیست بلکه گفته می شود نیمی از ژاپنی ها تمایلی به تلویزیونهای دیجیتالی ندارند.
از سوی دیگر بر اساس تحقیقی که توسط انجمن ارتقای پخش دیجیتالی به عمل آمده است , 40 درصد از مردم ژاپن هیچ اطلاعی از کاربردها و فواید تلویزیونهای دیجیتال ندارند.
وزارت ارتباطات راه دور ژاپن اعلام کرده است که هزینه تغییر سیستم های فعلی به دیجیتال تا سال 2010 ، 40 تریلیون ین خواهد بود که این هزینه شامل تغییر و تجهیز دستگاه های فعلی گیرنده و فرستنده و ایجاد امکانات مناسب برای شهروندان است تا بتوانند گیرنده های خود را تعویض و یا ارتقا دهند.

تلویزیون ژاپن زودتر از سایر کشورها دیجیتالی می شود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها