مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور اعلام کرد پیشنهادات وزارت نیرو برای تعیین قیمت آب در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها تا 2 هفته دیگر به دولت ارائه می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۶۷۷

به گزارش مهر، علیرضا الماسوندی امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه پیشنهادات وزارت نیرو مبنی بر تعیین قیمت آب در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تا 2 هفته دیگر به دولت ارائه می شود، گفت: قیمت واقعی آب در جلسات هفتگی با حضور وزیر نیرو در حال آنالیز شدن است که پس از بررسی نهایی تا 2 هفته دیگر به کارگروه تحول اقتصادی ارائه می شود.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور افزود: مهمترین هدف قانون هدفمند کردن یارانه ها آزادسازی قیمت انرژی است اما با توجه به حساسیت مسئله نرخ آب باید با دقت تعیین شود، این در حالی است که نرخهای پیشنهادی پس از آنالیز و دقت نظر کافی از سوی بخش آب وزارت نیرو به دولت ارائه خواهد شد و دولت درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد.
 
الماسوندی تصریح کرد: دولت مجاز است پس از تعیین نهایی قیمت آب در یک مدت زمان تعیین شده به نحوی عمل کند که پس از پایان یک برنامه زمان بندی قیمت واقعی آب از مردم دریافت شود.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر نمی توان هیچ اظهار نظری در خصوص افزایش قیمت آب صورت داد و باید منتظر اعلام سیاست های دولت برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ماند.
 
این مقام مسئول در شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه 110 هزار حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی در کشور وجود دارد، گفت: میزان آب برداشتی از این تعداد چاه 4 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است، این در حالی است که 7 درصد برداشت از آبهای زیر زمینی توسط چاه های غیر مجاز صورت می گیرد که باید با شیوه های مدیریتی آن را به حداقل رساند.
 
الماسوندی از نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی خبر داد و گفت: با نصب این کنتورها میزان مصارف مدیریت می شود و از این راه می توان میزان مصارف غیر مجاز از آبهای زیر زمینی را به حداقل رساند.
 
وی خاطر نشان کرد: قرار بر این است با نصب 60 هزار کنتور هوشمند بر روی چاه ها و تعویض 3 هزار کنتور استفاده بی رویه از منابع آب را کاهش داد، ضمن اینکه برنامه این است که 60 هزار کنتور هوشمند نیز در سال آینده نصب شود.
 
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تشریح وضعیت بارندگی ها در کشور خاطر نشان کرد: میزان بارشها در سال جاری 214 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد و نسبت به متوسط دراز مدت 4 درصد کاهش داشته است.
 
به گفته الماسوندی، به جز حوزه های اصلی و سرشاخه های کرخه بارندگی در سایر نقاط کشور امیدوارکننده است به نحوی که در حال حاضر حجم آب پشت سدهای کشور به 25 میلیارد متر مکعب رسیده است.
 
وی از بروز مشکل کم آبی در شهرهای قم  و کاشان خبر داد و گفت: به غیر از این دو شهر سایر نقاط کشور مشکل چندانی ندارند و البته مردم نیز باید با رعایت الگوی مصرف مسئولان را در تامین مطمئن آب یاری رسانند.
 
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: قرار بر این بود که در سال جاری 28 سد مخزنی در کشور آبگیری و یا افتتاح شود اما با کاهش اعتبارات که 1300 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات تملک دارایی و 1500 میلیارد تومان بابت بدهی به پیمانکاران می شود تنها 20 سد را به مرحله آبگیری و یا افتتاح برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها