چهره یکی از فینالیست‌‌های لیگ قهرمانان اروپا پس از 2 بازی رفت و برگشت بایرن‌مونیخ – لیون مشخص می‌شود. مصافی که بازی رفت آن امشب در آلیانس آره‌نای مونیخ برگزار می‌شود و بازی برگشتش سه‌شنبه آینده در ورزشگاه ژرلان فرانسه. بدون شک افتخار بزرگی نصیب کلود پل، سرمربی 48 ساله لیون خواهد شد؛ اگر این تیم بتواند در پایان این 2 بازی، تیمش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا هدایت کند. لیونی‌ها تا پیش از این فقط یک بار و آن هم در سال 1997 جام کم‌اعتبار اینترتوتوی اروپا را فتح کرده‌اند و به غیر از آن هیچ افتخار اروپایی دیگری در کارنامه‌شان دیده نمی‌شود. در مقابل کلکسیون افتخارات بین‌المللی بایرن‌مونیخ پر است از جام‌های رنگارنگ. 8 قهرمانی در اروپا که 3 تای آن در همین لیگ قهرمانان اروپا بوده، خود نشان‌دهنده این است که آنها به لحاظ روحی – روانی نسبت به حریف فرانسوی‌شان برتری دارند.
کد خبر: ۳۲۳۳۲۴

روی نیمکت 2 تیم هم کفه ترازو به نفع تیم آلمانی است. لوئیس فن‌گال در سال 1995 با آژاکس لیگ قهرمانان را فتح کرد و 3 سال پس از آن نیز با بارسلونا قهرمان سوپرکاپ اروپا شد. در کارنامه او افتخارات دیگری هم به چشم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به 2 قهرمانی در لالیگا اشاره کرد، حال آن‌که برای کلود پل، حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپای این فصل می‌تواند بزرگ‌ترین افتخار محسوب شود. با این وجود کلود پل، سرمربی لیون معتقد است بعضی وقت‌ها یک تیم می‌تواند در حالی که کسی فکرش را هم نمی‌کند، تمام راه را طی کند. او برای اثبات ادعای خود پورتو را مثال زده است تا بایرنی‌ها بیش از پیش حواسشان به این حریف باشد. ون‌گال هم در آستانه بازی امشب به‌گونه‌ای صحبت کرده که بازیکنانش لیون را دست‌کم نگیرند: «لیون تیمی سازمان یافته است که بسیار تهاجمی و مبتنی بر توان بدنی بازی می‌کند. آنها بازیکنانی دارند که در ضدحمله سریع هستند؛ ضمن این‌که دریبل‌زن‌های خوبی نیز دارند.»

حال باید منتظر ماند و دید بایرنی‌ها که همین چند روز پیش با 7 گل هانوفر را در بوندس‌لیگا در هم کوبیده‌اند، مقابل این حریف فرانسوی چه خواهند کــــرد. از آخرین قهرمانی بایرن‌مونیخ در اروپا 9 سال می‌گذرد و این موضوع آنها را برای تکرار موفقیت تشنه‌تر از همیشه کرد‌ه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها