واکنش قاطع احمدی‌نژاد به تهدید تازه اوباما

رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز اخیر اوباما گفت: سخنان اوباما را به حساب ناپختگی و ناشیگری او می‌گذاریم. باراک اوباما اخیرا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در ادامه سیاست‌‌های خصمانه این کشور در مقابل ایران تاکید کرده بود که طبق راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا، واشنگتن متعهد می‌شود حتی در صورت حمله بیولوژیک به وی از سلاح هسته‌ای استفاده نکند، اما امنیت کشورهای منزوی چون کره‌شمالی و ایران را تضمین نمی‌کند. به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم آذربایجان غربی با اشاره به طرح شعار تغییر از سوی اوباما و قول وی برای تغییر از مسیر غلط دولت‌های قبلی در صحن عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: متاسفانه حرف‌های اوباما، خلاف این موضوع را ثابت می‌کند، چراکه او ملت‌هایی را که تابع آمریکا نمی‌شوند و زیر بار زور آمریکا نمی‌روند و در برابر زیاده‌خواهی‌ها و تجاوزگری‌های او می‌ایستند، تهدید به استفاده از سلاح اتمی و شیمیایی کرد ه است.
کد خبر: ۳۲۰۲۸۳

وی با بیان این که ما این سخنان اوباما را به حساب ناپختگی و ناشیگری او می‌گذاریم، گفت: اوباما تازه در عرصه‌های بالای سیاست وارد شده و در حال تجربه است و این‌جور که اطرافیان او به ما پیغام می‌دهند، تحت فشار گروه‌های سرمایه‌داری و صهیونیستی است و نمی‌تواند تصمیمات درستی را اتخاذ کند.

وی خطاب به اوباما و ارباب او و کسانی که پشت صحنه آمریکا هستند، افزود: از روز اولی که اوباما آمد، برخی بر این باور بودند که آقای اوباما فقط نقش یک ماسک و نقاب را بازی می‌کند و او را آورده‌اند تا ملت‌ها را فریب دهند و برخی معتقد بودند که اساس کار آمریکا همان اقدامات و اندیشه‌های بوش است و آنها چون شکست خورده‌اند، تلاش کرده‌اند ظاهر قضیه را عوض کنند و با ماسک جدیدی به صحنه بیایند، البته ما علاقه‌‌ای نداریم که این نظریه درست باشد ولی این حرفی که اوباما زده است حتی بوش به زبان نیاورده است.

وی افزود: اوباما مراقب باش که اگر بخواهی پا در مسیر بوش بگذاری، پاسخ ملت‌ها همان پاسخ دندان‌شکنی است که به بوش دادند .

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به بیانیه نوروزی اوباما گفت: اوباما بیانیه نوروزی داده است و در آنجا گفته است که آنها تلاش کرده‌اند ایران را از انزوا خارج کنند اما ایرانی‌ها نپذیرفتند، خیلی ممنون، ما را به خیر و به شما امید نیست شر نرسانید.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور با اشاره به برخی خبرها مبنی بر تجهیز رژیم صهیونیستی برای حمله دوباره به غزه گفت: شنیده‌ایم که رژیم صهیونیستی خود را برای حمله دوباره به غزه تجهیز می‌کند و من می‌خواهم از زبان شما مردم به صهیونیست‌ها هشدار بدهم که در گذشته اشتباه کردید و بدانید این بار نیز اشتباه می‌کنید، چرا که حمله به غزه شما را مقتدر نخواهد کرد و آبروی ریخته شده شما را بازنمی‌گرداند و بدانید که حمله به غزه عمر نامبارک و منحوس شما را به پایان خواهد برد.

وی خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی گفت: اگر در جنایت جدیدی علیه مردم غزه و فلسطین یا لبنان یا سوریه از رژیم صهیونیستی حمایت کنید، بدانید ملت‌های منطقه شما را در لیست سیاه قرار خواهند داد و یقه شما را گرفته و در دادگاه انقلابی ملت‌ها محاکمه و از مسند قدرت فاسد به زیر خواهند کشید.

برنامه‌های امسال

رئیس‌جمهور همچنین در ادامه سخنان خود به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها از مهم‌ترین طرح‌های دولت است که مقدمه‌ای برای جهش اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ و رشد نیروی انسانی در کشو ر است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بلند در اجرای عدالت است و ان‌شاءالله با همراهی ملت اجرا خواهد شد و اجرای آن همچنین نیازمند همراهی همه قواست که امیدواریم نمایندگان مجلس نیز موانع جزیی را از سر راه اجرای این طرح بردارند تا دولت بتواند با اجرای آن، زمینه حل همه مشکلات اقتصادی را فراهم کند.

احمدی‌نژاد با بیان این که 100 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور داده می‌شود که بیش از 70 درصد آن در اختیار 30 درصد مردم قرار می‌گیرد که این بی‌عدالتی است، تاکید کرد: روش توزیع یارانه‌ها باید اصلاح شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دولت اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت در بخش کشاورزی این است که دولت تصمیم گرفته ظرف مدت 5 سال مشکلات این بخش را به طور ریشه‌ای حل کند و به همین منظور بودجه بسیار خوبی در قانون برای حمایت از کشاورزان پیش‌بینی شده است.

رئیس‌جمهور دومین برنامه دولت در سال جدید را پیگیری امر اشتغال عنوان و بیان کرد: یکی از موضوعات سال 89 بحث اشتغال است که دولت بودجه خوبی را برای حمایت از اشتغال جوانان پیش‌بینی کرده و ان‌شاءالله سال 89 بهار ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری خواهد بود.

احمدی‌نژاد درخصوص سایر برنامه‌های دولت به توسعه بخش مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: دولت بودجه خوبی برای این منظور پیش‌بینی کرده که نمایندگان آن را تایید کردند و بنابراین ظرف 3 سال باید به جایی برسیم که موضوع مسکن از فهرست دغدغه‌های مردم و بخصوص جوانان خارج شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها