معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین لایحه اصلاح قانون این سازمان خبر داد و گفت: قانون سازمان هواپیمایی مربوط به 60 سال پیش می باشد که لایحه اصلاح آن هم اکنون آماده ارایه به دولت است.
کد خبر: ۳۱۶۵۹۸
"رضا نخجوانی" امروز در گفتگو با ایرنا با تاکید بر به روز شدن قوانین اصلی مرتبط با حوزه صنعت هوانوردی، افزود: در این خصوص سازمان هواپیمایی اقدامات جدی را آغاز کرده که مهمترین آن تدوین اصلاح قانون سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی سپس با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون سازمان هواپیمایی کشوری پس از ارایه به دولت، جهت تصویب تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: هم اکنون کار تدوین این لایحه در سازمان هواپیمایی کشوری به پایان رسیده و طی دو هفته آینده به وزارت راه و ترابری و سپس به دولت ارایه خواهد شد.

نخجوانی در خصوص ضرورت تغییر قانون سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: زیرساخت های حقوقی و قانونی صنعت هوانوردی کشور در قالب قانون سازمان در حال اجرا است که متاسفانه این قوانین متعلق به سال 1328 می باشد یعنی حدود 60 سال پیش وضعیت صنعت هوانوردی در دنیا بطوری بود که قانون مزبور براساس آن تدوین شد.

وی افزود: هم اکنون پس از 60 سال الزامات حقوقی و قانونی صنعت هوانوردی با توجه به تحولات گسترده و عمیق در این صنعت نیز بسیار متفاوت شده بنابراین ضروری است قوانین اصلی مرتبط با حوزه صنعت هوانوردی کشور به روز شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تقویت بخش نظارتی، جذب نیروهای متخصص و با تجربه در صنعت هوانوردی، تغییر روابط اداری و مالی، تغییر جرائم و مجازات ها، تغییر مکانیزم اصلاح قوانین و مقررات، اهتمام ویژه به بحث آموزش و پژوهش را از جمله نتایج اصلاح قانون سازمان هواپیمایی کشوری برشمرد.

نخجوانی تصریح کرد: بطور قطع اصلاح قوانین سازمان هواپیمایی کشوری آثار مستقیم در نحوه ارایه کیفی و کمی خدمات به مردم خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها