بروجردی :

انگلیس باید گام‌های مثبت بردارد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پاسخ نامه سفیر انگلیس در تهران فردا (سه‌شنبه) ارسال و به اطلاع آنها خواهد رسید.
کد خبر: ۳۱۲۱۳۲

علاءالدین بروجردی در گفتگو با ایسنا، با اعلام این خبر و با اشاره به حساسیت موضوع روابط با انگلیس در افکارعمومی و عملکرد انگلیس در حوادث پس از انتخابات گفت: کارنامه انگلیس در ایران پس از پیروزی انقلاب بسیار تاریک است، و باید برای تجدید نظر تهران در مورد کاهش روابط ، گام‌های مثبتی بردارد و عملکردش در این رابطه موثر است.

وی در مورد تاثیر این نامه بر تصمیم نمایندگان برای بررسی سطح روابط با انگلیس خاطرنشان کرد: ارسال این نامه تاثیری در تصمیم نمایندگان برای بررسی روابط با انگلیس نخواهد داشت. نامه‌ای ارسال شده است و ما هم پاسخ آن را خواهیم داد.

بروجردی در مورد درخواست سفیر انگلیس مبنی بر برگزاری جلسه‌ای برای گفت‌وگو با رییس یا اعضاء کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: این درخواست در کمیسیون مطرح و بررسی می‌شود. تصمیم در این رابطه منوط به نظر کمیسیون خواهد بود.

وزارت امور خارجه انگلیس نامه‌ سرگشاده سایمون گس سفیر انگلیس در تهران به رییس کمیسیون امنیت ملی را در پاسخ به درخواست‌های اخیر برخی نمایندگان مجلس ایران مبنی بر کاهش روابط با انگلیس منتشر کرد.

سایمون گس در نامه‌ای به علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ایران نوشت که هرگونه تصمیم مجلس برای کاهش روابط با انگلیس "تاسف‌آور" خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها