ساخت انیمیشن 52 قسمتی درباره «مهدی آذریزدی»

انیمیشن 52 قسمتی «سفر به قصه‌ها» درباره «مهدی آذریزدی» نویسنده کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در مرکز صبا ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۱۱۲۳۹

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صبا، برای اولین بار در ایران زندگی و آثار یک نویسنده معاصر مرحوم «مهدی آذریزدی» به صورت انیمیشن سه‌بعدی در 52 قسمت 15 دقیقه‌ای به همت صبا تولید خواهد شد.

بنا بر این گزارش، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نویسنده کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» که می‌فرمایند: «من خودم از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخش‌هایی از افکار این مرد (مهدی آذریزدی) و کتاب او بهره بردم»، با همت و حمایت صبا، مجموعه کتاب‌های این نویسنده با تکنیک انیمیشن سه‌بعدی رایانه‌ای برای استفاده کودکان و نوجوانان به تلویزیون راه پیدا می‌کند.

به گفته علی بختیاری‌نیا مدیر تولید این مجموعه، با توجه به این که نقل حکایت و داستان در این مرز و بوم ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانی داشته و همچنین مهم بودن محتوای فرهنگی تربیتی کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، پنجاه و دو عنوان از فهرست‌های این کتاب‌ها به صورت انیمیشن در دو گروه مجزا به مدت زمان هر برنامه 15 تولید می‌شود.

همچنین سعی شده در بازنویسی این مجموعه به صورت فیلمنامه از حضور خود نویسنده (مرحوم مهدی آذریزدی) در داستان‌ها استفاده شود تا علاوه بر زنده ماندن نام این استاد گران‌قدر، به نوعی از شخصیت آذریزدی تجلیل شود.
در حال حاضر نام این مجموعه انیمیشن، «سفر به قصه‌ها» نام‌گذاری شده است و بازنویسی این کتاب‌ها به صورت فیلمنامه توسط محمد جلائیان برومند انجام می‌شود که در نشست‌های تخصصی با این نویسنده سعی شد در دیالوگ‌ها از لغات عامیانه‌تر استفاده شود تا به درک و فهم گروه سنی کودک و نوجوان نزدیک‌تر شود. با توجه به خاصیت موضوع، از 10 نفر انیماتورهای مجرب دعوت به عمل آمد تا در کنار دیگر نیروهای مستعد و حرفه در این پروژه بزرگ ما را یاری دهند.

کارگردانی 26 قسمت از مجموعه بر عهده «مجید محمدی» که کارگردانی یک انیمیشن سینمایی به نام سلحشوران ایران زمین را در کارنامه خود دارد، است.

در تهیه و تولید این انیمیشن به نوعی از استانداردهای جهانی استفاده شده تا با انیمیشن‌های خارج از کشور قابل رقابت باشد. در کل هدف از ساختن این مجوعه ارائه فرهنگ تربیتی- آموزشی و به تصویر کشیدن قصه‌های اصیل ایرانی برای مخاطبین کودک و نوجوان کشورمان و علاوه بر آن ترویج این فرهنگ با قدمت چندین هزار ساله در بین کلیه کشورهای همسایه و غیر همسایه است.

پیش‌تولید این سریال قریب به 6 ماه به طول می‌انجامد و برآورد تولید آن نزدیک به 2 سال است.

از نکات مهم در تولید این مجموعه حضور عده‌ای از معماران سنتی و مدرن جهت طراحی و ساخت مدل‌های شهری در زمان ایران کهن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها